وابستگی ۷۵ درصدی صنعت کفش به واردات

عضو انجمن تولیدکنندگان محصولات چرمی گفت: ۷۵ درصد از مواد اولیه تولید کفش چرم، وابسته به واردات است از این رو قیمت این محصول تحت تاثیر نواسانات ارز، افزایشی و کاهشی می‌شود.

به گزارش بازار، ابوطالب کنگرانی با اشاره به افزایش تعرفه‌ی واردات ماشین آلات در حوزه‌ی صنعت کفش، گفت: در سال‌های اخیر توانسته ایم برخی از ماشین آلات مورد استفاده در صنعت کفش را از تولیدات داخلی تامین کنیم، البته ماشین آلاتی که در داخل تولید می‌شود محدود به دستگاه‌های تزریق زیره است و ما مجبور هستیم دستگاه‌های مورد استفاده در صنعت مونتاژ کفش را وارد کنیم.

وی افزود: افزایش تعرفه‌ی واردات ماشین آلات صنعت کفش در عمل، تولیدکنندگان را برای بازسازی و نوسازی ماشین آلات این صنعت با مشکل رو به رو کرده است. از طرفی تعمیر برخی از قطعات ماشین آلات وارداتی هم در داخل کشور امکان پذیر نیست. از این رو برای تامین یک قطعه‌ی معیوب که خط تولیدمان را تعطیل کرده با تاخیر چند ماهه رو به رو هستیم.

عضو انجمن تولیدکنندگان انواع کفش چرم زنانه با اشاره به موانع تولید کفش در کشور، گفت:اگرچه چرم خام در کشور وجود دارد، اما موادی که برای ساخت و ساز و فرآوری و رنگ چرم استفاده می‌شود، وارداتی است و اگر نباشد صنعت چرم ما تعطیل می‌شود.