هزاران استرالیایی از آتش سوزی به سواحل پناه می برند

زیست آنلاین: هزاران استرالیایی از آتش سوزی های شدید که آسمان را به رنگ قرمز در آورده و آسمان را پر از دود کرده، به سواحل پناه بردند.

به گزارش زیست آنلاین، هزاران استرالیایی از ترس آتش سوزی های گسترده که آسمان را به رنگ قرمز درآورده است و خانه ها و مشاغل را از بین برده است و باعث کشته شدن مردم در پرجمعیت ترین ایالت های این کشور شده است در ایام سال جدید از خانه های خود گریخته و به سواحل پناه بردند.

آتش سوزی های ویرانگر که از گرما و وزش باد شدید تغذیه می شوند، در ایالت های جنوب شرقی نیو ساوت ولز و ویکتوریا رخ داده و شهرهای ساحلی را به تل هایی از خاکستر تبدیل و ساکنان آن را مجبور به حرکت به سمت اقیانوس کرده است.

به گزارش سرویس آتش نشانی روستایی نیو ساوت ولز، از ساعت 3 بامداد به وقت محلی امروز، 112 نقطه در سراسر نیو ساوت ولز در آتش می سوزند و چندین آتش سوزی بزرگ و خطرناک در ساحل جنوبی همچنان ادامه دارد. بیش از 2500 آتش نشان در تلاش برای مهار آتش هستند. این کشور درخواست اعزام آتش نشان از آمریکا و کانادا را داده است و نیروی دریایی و هوایی استرالیا به منطقه اعزام شده است.

مقامات اعلام كردند همه راههای ارتباطاتی از جمله تلفن همراه در شب در ساحل جنوبی نیو سوت ولز، بین نورا و مورویا قطع خواهد شد و بیمارستان ها نیز از جمله مراكزی خواهند بود که تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

منبع : nbcnews