میزان خسارت بلایای طبیعی در سال 2019

زیست آنلاین: گزارش Christian Aid هزینه های سیل، آتش سوزی و طوفان در سراسر جهان را نشان داد.

به گزارش زیست آنلاین، شکست آب و هوایی نقش مهمی در حداقل 15 رخداد اقلیمی در سال 2019 داشت که هر کدام بیش از 1 میلیارد دلار خسارت به همراه آورد. نیمی از این رخداد ها بیش از 10 میلیارد دلار خسارت داشت.

رخدادهای آب و هوایی شدید از جمله سیل، طوفان، خشکسالی و آتش سوزی در سال گذشته در هر قاره رخ داد و باعث ویرانی و کشته شدن بسیاری از افراد شد.

کریستین اید، که تخریب های مربوط به تغییرات اقلیمی را در سال 2019 پیگیری کرد اعلام کرد که هزینه ها از نظر انسانی و ضررهای بیمه شده احتمالاً دست کم گرفته شده است.

در ژانویه سال جاری، سیل در آرژانتین و اروگوئه هزاران نفر را مجبور به ترک خانه های خود کرد.

Cyclone Idai در ماه مارس 1300 نفر را در زیمبابوه، موزامبیک و مالاوی کشت و Cyclone Fani در ماه می و ژوئن به هند و بنگلادش یورش برد. طوفانی قوی تر از یک طوفان معمول موسمی که 1900 نفر را در هند کشت.

کشورهای ثروتمندتر نیز به شدت تحت تأثیر اثرات تغیرات اقلیمی قرار گرفتند. طوفان Eberhard در ماه مارس اروپا را تحت تاثیر قرار داد و طوفان های Faxai و Hagibis در سپتامبر و اکتبر، ژاپن را درنوریدند که منجر به مختل شدن جام جهانی راگبی شد.

همچنین آتش سوزی مناطق زراعی کالیفرنیا بیش از 25 میلیارد دلار خسارت به بار آورد و طوفان دوریان در سواحل شرقی ایالات متحده جان 673 نفر را گرفت.

در این مطالعه که روز گذشته منتشر شد، ارزیابی کامل اثرات آتش سوزی استرالیا لحاظ نشده است.

منبع: theguardian