ممنوعیت استفاده از سموم کشاورزی در کالیفرنیا

زیست آنلاین: مقامات ایالت نیویورک اعلام کردند استفاده از یک نوع سم کشاورزی که با آسیب مغزی در کودکان ارتباط دارد، از ماه فوریه در این ایالت ممنوع خواهد شد.

به گزارش زیست آنلاین، براساس توافقات انجام شده، کشاورزان همچنان مجاز به استفاده از سم کلرپیریفوس هستند، اما باید تا پایان سال 2020 استفاده از آن را متوقف کنند.
“گاوین نیوزوم”، فرماندار این ایالت در بیانیه ای منتشر شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست کالیفرنیا گفت: “سالهاست که حامیان عدالت زیست محیطی برای خارج کردن مضرات سم دفع آفات کلرپیریفوس از جامعه تلاش کرده اند. به لطف سرسختی آنها و تلاش بی شمار دیگران، اکنون این امر سریعتر از آنچه که پیش بینی می شد اتفاق می افتد. این یک پیروزی بزرگ برای کودکان، کارگران و بهداشت عمومی در کالیفرنیا است.”
این سم دفع آفات به طور گسترده ای توسط کشاورزان مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از محبوب ترین محصولات کشاورزی که در کشت آن ها از این سم استفاده می شود عبارتند از یونجه، بادام، مرکبات، پنبه، انگور و گردو.
مسئولان این ایالت در زمان اوباما نیز قصد داشتند استفاده از این سم را متوقف کنند. دولت اوباما در سال 2015 و پس از گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست مبنی بر مضرات استفاده از کلورپیریفوس برای مصرف کنندگان، پیشنهاد ممنوعیت استفاده از این سم را مطرح کرده بود. با این وجود در اوایل سال 2017 و در دولت ترامپ، به دلیل عدم اطمینان، این پیشنهاد منتفی شد. با این وجود این ایالت تصمیم گرفت که این ممنوعیت را در قوانین خود بگنجاند.
این ایالت تصمیم گرفته است که 5.6 میلیون دلار برای کمک به تولید کنندگان این سموم جهت توسعه گزینه های جایگزین هزینه کند.

منبع: time