مقابله جدی با قاچاق گندم در استان هرمزگان/ لزوم پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان و گندم کاران

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: دستگاه‌های امنیتی و انتظامی با شناسایی انبار‌های احتکار گندم و رصد فعالیت دلالان، مانع از خروج غیرمجاز محصولات کشاورزی از مرز‌های کشور شوند.

خبرگزاری میزان– علی صالحی در جریان برگزاری جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان با اشاره به لزوم مقابله جدی با قاچاق گندم به عنوان محصولی استراتژیک که قوت غالب مردم کشور را تشکیل می‌دهد، افزود: مبارزه با قاچاق این محصول زراعی باید با جدیت تمام ادامه یابد.
وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد دستگاه‌های امنیتی و انتظامی با شناسایی انبار‌های احتکار گندم و رصد فعالیت دلالان، مانع از خروج غیرمجاز محصولات کشاورزی از مرز‌های کشور شوند.
رییس کل دادگستری استان هرمزگان پرداخت به موقع مطالبات گندم کاران و کشاورزان را در این راستا بسیار حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد:لازم است با پیگیری اداره کل جهاد کشاورزی استان، تمهیدات لازم به منظور اصلاح درصد اُفت اختصاصی در مراکز خرید وجمع آوری گندم، اتخاذ شود.
وی یادآور شد: اصلاح درصد اُفت اختصاصی در مراکز خرید وجمع آوری گندم سبب می‌شود که این مبلغ راهی جیب دلالان نشود و خود کشاورزان عزیز از آن بهره‌مند شوند.
رییس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین در جریان این نشست از مسئولین آموزش و پرورش خواست با ارزیابی دقیق و جامع طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان “نماد”، میزان تأثیر گذاری اجرای آن را در مدارس استان بررسی نمایند.
وی بیان کرد: به واسطه قرار گرفتن استان هرمزگان در مسیر ترانزیت مواد مخدر، اعمال تدابیر پیشگیرانه به منظور جلوگیری از اعتیاد جوانان و نوجوانان به ویژه دانش آموزان، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
صالحی در ادامه مسئولین اداره کل آموزش و پرورش و بهزیستی استان را مأمور کرد تا با ارزیابی تعداد دانش آموزانی که درگیر بلای خانمان سوز اعتیاد هستند، مقدماتی فراهم آورند تا در صورت لزوم با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تفکیک این افراد از معتادان عادی و بزرگسال به منظور ایجاد کمپ تخصصی افراد زیر ۱۸ سال اقدام شود.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: حجم زیادی از پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی استان در رابطه با عدم رعایت اصول فنی و قصور از ایمنی کار است.

وی در همین خصوص از مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان خواست با هماهنگی دستگاه‌های مسئول به منظور ارتقای شاخص ایمنی کار در مراکز تولیدی، صنعتی و پروژه‌های عمرانی استان، طرحی تهیه شود که با تصویب آن در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان شاهد کاهش حوادث ناشی از کار باشیم.

رییس دستگاه قضایی استان هرمزگان با بیان اینکه سالانه ۱۸ میلیارد دلار خسارت در این حوزه به کشور وارد می‌شود افزود: ازدیاد پروژه‌های ساختمانی در استان هرمزگان باعث شده است بیشترین میزان خسارت مالی و جانی در این خصوص، ناشی از عدم رعایت موازین ایمنی باشد که رفع آن پیگیری جدی و توجه ویژه به آموزش کارگران، پیمانکاران و حتی کارفرمایان را می‌طلبد.

صالحی ارائه آموزش‌های تخصصی از سوی مراکز فنی و حرفه‌ای را در این خصوص بسیار تأثیر گذار عنوان کرد و یادآور شد: صدا و سیما می‌تواند با تولیدات محتوایی مناسب و پخش آن‌ها در راستای افزایش سطح آموزش در این حوزه کمک شایانی نماید.

رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان در پایان با تأکید بر لزوم افزایش کمی و کیفی بازرسی‌ها و نظارت‌های ایمنی از بنگاه‌های اقتصادی تصریح کرد: دستگاه قضایی برخورد جدی با ناقضان قانون و افرادی که امنیت محیط کار را به خطر می‌اندازند در دستور کار خود قرار داده است.