مشکلات کارخانه تولید کاغذ رفع می‌شود

استاندار اردبیل گفت: حمایت‌های لازم جهت راه‌اندازی حداقل یک واحد از خط تولید کاغذ از کربنات در سال‌جاری انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی شامگاه امروز در بازدید از واحد‌های تولیدی استان، با بیان اینکه مشکلات مجموعه تولید کاغذ از کربنات رفع می‌شود اظهار کرد: با توجه به اینکه عملیات اجرایی این کارخانه در مراحل اولیه ساخت متوقف شده است، اقدامات و حمایت‌های لازم جهت راه‌اندازی حداقل یک واحد از خط تولید این مجموعه در سال‌جاری انجام خواهد شد.

وی افزود: کارخانه تولید محصولات لوله پلیکا واقع در شهرک صنعتی ۲ اردبیل با تکنولوژی نانو و یک مجموعه میوه خشک‌کنی با تکنولوژی فریز در حال فعالیت هستند که این نوع تکنولوژی‌ها فقط در اختیار چند مجموعه در سطح کشور است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل مجموعه‌ای صنعتی در حوزه تولید شیرآلات صنعت نفت و گاز فعالیت می‌کند که در جهان فقط چند کشور این تکنولوژی را در اختیار دارند و این افتخار ملی در استان اردبیل تولید می‌شود.

عاملی ادامه داد: این مجموعه بسیار‌ مهم و ملی که وابستگی ایران به چند کشور جهان در بخش شیرآلات صنعت نفت و گاز را رفع و‌ از خروج ارز کلان از کشورمان جلوگیری کرده است، مشکل برق‌ و تسهیلات سرمایه در گردش داشت که دستورات لازم جهت رفع این مشکلات صادر شده است.

اختصاص سه‌شنبه‌های هر هفته به بخش تولید

وی اضافه کرد: رفع مشکل اشتغال استان اردبیل در گرو توجه ویژه به صنعت است و در کشاورزی هم باید اقدامات اساسی و کارآمدی در بخش صنایع تبدیلی صورت بگیرد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه سه‌شنبه‌های هر هفته در استان اردبیل به بررسی مشکلات تولیدی اختصاص یافته است گفت: در این روز بازدید‌های میدانی از واحدهای تولیدی انجام و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در راستای حل مشکلات تولیدکنندگان برگزار خواهد شد.