مردم به جای «کارت‌ملی» یک برگه کاغذ دستشان است!

نماینده تبریز در مجلس گفت: عدم صدور کارت ملی هوشمند باعث ایجاد نارضایتی‌های در مردم شده است و چندین میلیون نفر به جای این کارت یک برگه کاغذ دستشان است که برای گرفتن خدمات اداری در برخی مواقع مشکلاتی را ایجاد کرده است.

دیدارنیوز: عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس گفت: عدم صدور کارت ملی هوشمند باعث ایجاد نارضایتی‌های در مردم شده است و چندین میلیون نفر به جای این کارت یک برگه کاغذ دستشان است.

احمد علیرضا بیگی عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، درباره نارضایتی‌های ‎مردم نسبت به تعویق در صدور ‎کارت ملی هوشمند، گفت: اخیراً جلسه‌ای را در کمیسیون با وزیر کشور درباره این موضوع داشتیم.

وی با اعلام اینکه علت صدور این کارت به واسطه اعمال تحریم و عدم واردات تراشه‌های که برروی کارت‌های ملی قرار می‌گیرد، با تاخیر مواجه شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه برای این تراشه‌ها کاربرد‌های متفاوتی تعیین شده است از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه در جلسه‌ای هم که با مسئولان ثبت احوال در این زمینه داشتیم متعهد شدند که این نقص را برطرف کنند، افزود: عدم صدور کارت ملی هوشمند باعث ایجاد نارضایتی‌های در مردم شده است و چندین میلیون نفر به جای این کارت یک برگه کاغذ دستشان است که برای گرفتن خدمات اداری در برخی مواقع مشکلاتی را ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: با توجه به قول‌های که وزیر کشور و مسئولان ثبت احوال داده‌اند امیدواریم در روز‌های آینده با کمک شرکت‌های دانش بنیان این مشکل حل شود.

اخیراً علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرده است درباره عدم صدور کارت ملی جلسه‌ای با حضور وزیر کشور داشتیم و مقرر شد تا پایان سال ۴ میلیون کارت و همچنین تا پایان شهریور سال ۱۴۰۱ نیز ۶ میلیون کارت دیگر صادر و تحویل مردم شود.