ماجرای کارخانه کاغذی که معطل تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب برای فعالیت است

یک تولیدکننده با اشاره به اینکه برای آغاز فعالیت واحد تولیدی خود دوندگی زیادی برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیارد تومانی مصوب مسئولان استان کرمان کرده ام، گفت: بنده با کار تحقیقاتی می خواهم از کاه پالپ تهیه و آن را تبدیل با کاغذ کنم.

سعید قراری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه کارخانه کاغذ اروزئیه کرمان در سال 96 براساس افزایش توان مالی کشاورزان منطقه و جلوگیری از اتلاف سرمایه های بالقوه ی کشاورزی ، اشتغال زایی و جایگزینی تولیدات غیر نفتی و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری  با ظرفیت 100/000 تن در سال طراحی شده است، اظهارداشت:  هدف اصلی این واحد تولیدی خودکفایی در تولید کاغذ و خمیر آن با استفاده از ضایعات کشاورزی منطقه است و قابلیت تولید انواع خمیر کاغذ کاغذ نوشتاری دستمال کاغذی کاغذ روزنامه و غیره را دارد که چرخش مالی سالیانه بیش از یک میلیارد تومانی را به دنبال خواهد داشت که این امر اثر مثبتی به اقتصاد کشور و رفع بیکاری جوانان مستعد منطقه خواهد داشت.
وی افزود: عام المنفعه بودن این طرح و نتایج مثبت فعالیت آن در منطقه عاملی شد تا مسئولان کرمان  در قالب دو مصوبه تسهیلات 100 میلیارد تومانی و 123 میلیون و 160 هزار یورویی را برای خرید ماشین آلات برای این مجموعه به تصویب برسانند.
این تولیدکننده تصریح کرد: در سفرهای متعددی که به چین داشتم متوجه شدم می توانیم با بکارگیری دانش بیان و استفاده از پژوهش های صنعتی بخش زیادی از نیاز خود را در داخل کشور تأمین و دیگر نیازی به تسهیلات ارزی نداشته باشیم به همین منظور انصراف خود را از دریافت تسهیلات ارزی اعلام کردم و با هزینه شخصی اقدام به پژوهش های صنعتی برای فعالیت واحد تولیدی خود اقدام نمودم.
قراری با اشاره به اینکه برای آغاز فعالیت واحد تولیدی خود دوندگی زیادی برای دریافت تسهیلات 100 میلیارد تومانی مصوب مسئولان استان کرمان کرده ام، گفت: بنده با کار تحقیقاتی می خواهم از کاه پالم تهیه و آن را تبدیل با کاعذ کنم این در حالی است که مابقی کارخانه های تولید کاغذ در کشور از چوب و یا ضایعات چوب برای تولید کاغذ استفاده می کنند.
این تولیدکننده با گلایه از اینکه نامه نگاری های مختلفی برای دریافت منابع جهت آغاز فعالیت واحد تولیدی خود انجام داده اما هنوز به نتیجه نرسیده ام، گفت: چندین بار اعلام کرده ام در صورت دریافت تسهیلات 5 ماه چرخه کارخانه کاغذ آغاز و  کاغذ تولید می کنم اما توجهی به این موضوع نشده و من معطل مانده ام. این در حالی است که تا کنون 28 میلیارد تومان از هزینه شخصی خود را برای کارهای پژوهشی این واحد تولیدی صرف کرده ام و همه چیز به نوعی برای تولید آمده است .
به گفته وی ، دوندگی من برای گرفتن تسهیلات مصوب 100 میلیارد تومانی جهت آغاز تولید در حالی هر روز ادامه دارد که طرح مشابهی برای تولید کاغذ در شادگان آنهم با پرداخت 12 هزار میلیارد تومان توسط معاون اول رئیس جمهور کلنگ زنی شده است.