لاستیک اتومبیل ها، بزرگترین منبع میکروپلاستیک در آب های کالیفرنیا است

زیست آنلاین: پروژه مطالعاتی میکروپلاستیک ها در سانفرانسیسکو نشان داد که بزرگترین منبع آلودگی میکروپلاستیک در آب های ساحلی کالیفرنیا، لاستیک اتومبیل ها است.

به گزارش زیست آنلاین، اتومبیل ها بیشتر از آنچه که ما تصور می کنیم به محیط زیست آسیب می رسانند. اثرات مخرب سوخت های فسیلی بر روی محیط زیست به صورت کامل مطالعه شده است. اما نقش اتومبیل ها در آلودگی محیط زیست به طور عمیق مورد بررسی قرار نگرفته است.

بنا بر تعریف انجمن ملی اقیانوس و اتمسفر آمریکا (NOAA)، میکروپلاستیک، به قطعات ریز پلاستیکی که طول آن ها کمتر از 5 میلیمتر ( اندازه یک کنجد) است اطلاق می شود.

میکروپلاستیک ها در درون معده تعدادی از موجودات دریایی یافت شده است. همچنین ممکن است که آلاینده های موجود در آب به میکروپلاستیک ها بچسبند و این آلاینده ها از طریق زنجیره غذایی به بدن انسان و سایر موجودات وارد شوند.

انستیتو San Francisco Estuary با همکاری موسسه 5 Gyres، یک مطالعه جامع منطقه ای سه ساله در مورد آلودگی میکروپلاستیک ها انجام داد. این مطالعه نشان داد که هر سال بیش از 7 هزار میلیارد قطعه میکروپلاستیک وارد آب های سانفرانسیسکو می شود که بیشتر آن ها از تکه های لاستیک های رها شده در خیابان ها نشات می گیرد.

مطالعه آلودگی های میکروپلاستیک یک زمینه نسبتا جدید است که اندازه کوچک و منابع به ظاهر بی پایان این آلودگی، مطالعه آن را دشوار کرده است و هیچ استانداردی برای جمع آوری، پردازش، تحلیل و ارائه گزارش وجود ندارد.

این پروژه تحقیقاتی، به توسعه این استانداردها، ایجاد یک مبنا برای مانیتورینگ و تسهیل گزینه های سیاسی همراه با توصیه های لازم برای کاهش میکروپلاستیک ها ارائه می دهد.

منبع : edition.cnn