قیمت کارتن در پیشرفته ترین کارخانه کارتن سازی نهران

این روزها تمامی اقشار جامعه درگیر تورم و افزایش قیمت ها هستند. نوسان قیمت ارز روی قیمت تمامی اجناس اثر میگذارد.با افزایش قیمت کاغذ به عنوان ماده اولیه تولید کارتن, هزینه تولید بالا رفته و در نهایت منجر به افزایش قیمت کارتن میشود. در ادامه با بررسی شرایط کارخانه کارتن سازی و ورق سازی کوشا کارتن به این موضوع پرداخته ایم.

قیمت کارتن در کارخانه ورق سازی و کارتن سازی

همانطور که می دانید، تمام شرکت های مختلف برای بسته بندی محصولات خود به کارتن نیاز دارند. علاوه بر این، انواع کارتن برای موارد دیگر مثل اسباب کشی و جابجایی راحت تر وسایل مختلف، مرتب سازی وسایل و… نیز کاربرد دارند. قیمت کارتن به عنوان مهمترین آیتم در صنعت بسته بندی می تواند روی قیمت تمام شده اجناس تاثیر گذار باشد.
قیمت کارتن

کارتن انواع مختلفی دارد و هر کدام از آن ها با قیمت های خاص خود عرضه می شوند. قیمت کارتن به فاکتورهای خاصی از جمله جنس کاغذ، ابعاد، نوع ورق، چاپ کارتن، منگنه یا چسب، تعداد لایه ها و… بستگی دارد.

برای محاسبه قیمت کارتن به صورت تقریبی، شما باید ابتدا طول و عرض ورق کارتن را به دست آورده و سپس مساحت ورق مورد نظر را حساب کنید. طول و عرض ورق کارتن هم از طریق فرمول های زیر به دست می آید:

فرمول محاسبه طول ورق کارتن: (طول + عرض + طول +عرض + لبچسب = طول ورق کارتن )

فرمول محاسبه عرض ورق کارتن: (اتفاع + عرض = عرض ورق کارتن )

بعد از اینکه طول و عرض ورق کارتن به دست آمد، باید از طریق فرمول زیر قیمت هر ورق کارتن را به دست اورید:

( طول ورق کارتن × عرض ورق کارتن × قیمت ورق خام کارتن = قیمت ورق کارتن)

تا اینجا شما توانسته اید قیمت هر ورق کارتن را به دست آورید. با اضافه کردن هزینه های مربوط به تولید و همچنین سود تولید کننده، قیمت اصلی کارتن تعیین خواهد شد.

توجه داشته باشید که ساده یا طرح دار بودن کارتن تا حد زیادی روی قیمت آن تاثیر گذار است. یعنی کارتن هایی که با دستگاه دایکات و به وسیله قالب ساخته می شوند، از قیمت بیشتری دارند. بدیهی است قیمت کارتن سه لایه از قیمت کارتن ۵لایه ارزان تر است.
تفاوت قیمت کارتن در کارخانه ورق سازی و بازار آزاد

ابتدا لازم است تا تفاوت کارخانه ورق سازی و کارخانه یا کارگاه کارتن سازی را بدانیم. کارخانه ورق سازی تولید کننده اصلی و دست اول ورق کارتن است که با خرید مستقیم کارتن از ورق سازی تا میتوانید با قیمت مناسبتری خرید خود را انجام دهید. کارگاه های کارتن سازی ورق کارتن را خریده و با تبدیل ورق به کارتن , محصول مورد نظر شما را تولید میکنند. کارتن هایی که در بازار آزاد به فروش می رسند، به کمک یک واسطه از کارخانه تولید کننده خریداری شده و به بازار عرضه شده اند. به همین این کارتن ها تفاوت قیمت چشم گیری با کارتن هایی که به صورت مستقیم و بی واسطه از کارخانه خریداری می شوند دارند.

هزینه حمل و نقل از کارخانه تا بازار ازاد، سود فروشنده، هزینه های مربوط به مغازه و محل فروش مثل هزینه اجاره و هزینه های اب و برق و… باعث می شوند که کارتن در بازار آزاد با قیمتی بسیار بیشتر نسبت به کارخانه به فروش برسد.

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم تا حد امکان برای خرید کارتن به کارخانه های معتبر مراجعه نمایید تا هم از کیفیت کارتن اطمینان داشته باشید و هم آن را با قیمتی بسیار مناسب تر و کمتر خریداری کنید. برای خرید و استعلام قیمت انواع کارتن لمینتی , کارتن سه لایه , کارتن پنج لایه و کارتن میوه میتوانید به سایت ورق سازی و کارتن سازی kooshacarton.com کوشا کارتن مراجعه نمایید.

قیمت کارتن در هر کارخانه متفاوت بوده و به عوامل مختلفی مثل جنس کاغذ مورد استفاده در آن کارخانه ها، تکنولوژی های مورد استفاده برای تولید کارتن و… بستگی دارد. بدیهی است که هر چقدر کیفیت کارتن تولید شده بیشتر باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد بود.

البته کارخانه های معتبر و با سابقه قیمت های منصفانه و بسیار مناسبی برای محصولات خود در نظر می گیرند. به طوری که اگر شما کیفیت این محصولات را با کیفیت محصولات کارخانه های دیگر مقایسه کنید، به خوبی متوجه برتری آن ها می شوید. در حالی که ممکن است قیمت محصول در هر دو کارخانه یکسان باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که شما محصولات و کارتن های مورد نظر خود را از کارخانه های معتبر خریداری کنید.

در حال حاضر کارخانه های کارتن سازی زیادی تاسیس شده اند که هر کدام از آن ها در زمینه تولید انواع کارتن فعالیت دارند. لیست تولیدات هر کارخانه به تجهیزات موجود در آن بستگی دارد. هر چقدر که یک کارخانه مجهز تر باشد، می تواند انواع بیشتری از کارتن های مختلف برای کاربردهای متنوع را تولید نماید.

در صورتی که شما تولید کننده محصول خاصی هستید و به طور مرتب نیاز به سفارش کارتن برای بسته بندی محصولات خود دارید، میتوانید با کارشناسان فروش کارتن سازی و ورق سازی کوشا کارتن صبا تماس بگیرید. به این ترتیب می توانید کارتن های مورد نظر خود را با قیمت هایی بسیار مناسب تر و مقرون به صرفه تر تهیه نمایید.
قیمت کارتن بسته بندی

در خصوص قیمت کارتن بسته بندی هم باید بگوییم که این موضوع به تعداد لایه ها و فلوت کارتن مورد نظر، ابعاد کارتن بسته بندی و همچنین نوع چاپ آن بستگی دارد. معمولا کالاهای شکستنی و حساس به بسته بندی های مستحکم تری نیاز دارند. به همین دلیل برای بسته بندی این نوع کالا ها از کارتن هایی با تعداد فلوت بیشتر استفاده می شود که قیمت بیشتری هم دارند. البته رایج ترین انواع فلوت، فلوت های BC، CE و EB هستند که برای انواع محصولات مختلف قابل استفاده می باشند.

از گذشته تا کنون کارتن ها یکی از متداول ترین انواع بسته بندی به شمار می روند و برای بسته بندی انواع محصولات مختلف کاربرد دارند. درصد بسیار بالایی از تولید کنندگان کالاهای مختلف، محصولات تولیدی خود را جعبه های کارتنی زیبا و متناسب با نوع محصول خود بسته بندی کرده و به دست مشتریان می رسانند.

در واقع کارتن های بسته بندی از وزن سبکی برخوردار بوده و همچنین محافظت قابل قبولی از محصولات به عمل می اورند. به همین دلیل است که هنوز هم به عنوان یک روش رایج برای بسته بندی، حمل و نقل و عرضه کالاها به شمار می روند.

چاپ بر روی کارتن ها بسیار ساده است و هیچ محدودیتی هم در تعیین طرح و رنگ آن وجود ندارد. به همین دلیل است که یک چاپ جذاب بر روی یک کارتن مستحکم مانند کارتن لمینتی می تواند بهترین بسته بندی برای محصولات به شمار رفته و حتی به جذب مشتریان بیشتر هم کمک کند. همچنین کارتن بسته بندی در زمینه صادرات محصول هم عملکرد خوبی دارد و می تواند از هر نوع بسته بندی دیگر بهتر باشد.

در کنار تمام این مزایا، خاصیت تجزیه پذیری کارتن موضوعی است که نباید آن را نادیده گرفت. از آن جایی که اکثر افراد بعد از باز کردن بسته بندی یک کالا جعبه آن را دور می اندازند، بسیار اهمیت دارد که این بسته بندی از مواد تجزیه پذیر باشد تا آسیب چندانی به محیط زیست وارد نکند.

کاغذ ماده اولیه تولید کارتن است و قیمت آن نسبت مستقیمی با قیمت ارز دارد. با افزاش قیمت دلار کاغذ گران شده و در نتیجه منجر به افزایش هزینه تولید و در نهایت افزایش قیمت کارتن میشود. این روزها اقتصاد کشور ما در شرایط نا مساعدی قرار دارد و تحریم های موجود باعث شده قیمت بسیاری از کالاها با افزایش سرسام آوری مواجه شود. متاسفانه کاغذ و ورق کارتن هم از این موضوع در امان نمانده اند و شرایط اقتصادی کشور تا حد زیادی روی قیمت کارتن تاثیر گذاشته است. به طوری که در این چند مدت گذشته، شاهد افزایش قیمت ورق کارتن و انواع کارتن های مختلف بوده ایم.

کاغذ ماده اولیه تولید کارتن است و قیمت آن نسبت مستقیمی با قیمت ارز دارد. با افزاش قیمت دلار کاغذ گران شده و در نتیجه منجر به افزایش هزینه تولید و در نهایت افزایش قیمت کارتن میشود

صنعت کارتن سازی به طور جدی با کمبود مواد اولیه روبرو است و کارخانه ها برای تامین کاغذ و تولید ورق کارتن با مشکل مواجه شده اند. این موضوع باعث شده حجم تولید کارتن در کشور به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند.

البته صادرات کاغذ به کشورهای همسایه هم در چند سال اخیر افزایش زیادی داشته است. بدیهی است که با افزایش صادرات، کارخانه ها برای تهیه کاغذ به مشکل بر می خورند و صنعت ورق سازی با کمبود مواد اولیه مواجه می شود. همین موضوع به خودی خود می تواند عامل دیگری برای گرانی کاغذ و در نتیجه افزایش قیمت کارتن باشد. امیدواریم که در اینده نه چندان دور تمام این نوسانات ارزی از بین رفته و شاهد ثبات در قیمت کاغذ و ورق کارتن باشیم