فرصتی تاریخی برای پاکسازی محیط زیست/ سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری آمریکا

سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا بیش از ۲۵۰ میلیون دلار برای حمایت از پاکسازی مکان‌های آلوده در سراسر کشور توزیع می‌کند.

به گزارش زیست آنلاین، سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا بیش از ۲۵۰ میلیون دلار برای حمایت از پاکسازی مکان‌های آلوده محیط زیست در سراسر کشور توزیع می‌کند.

آن طور که Green Citizen گزارش داده، این وجوه عمدتاً به جوامعی اختصاص می‌یابد که به عنوان مناطق محروم تعیین شده‌اند و مورد حمایت مالی فدرال قرار نمی‌گیرند.

بسیاری از پروژه‌ها، شامل ساختمان‌های متروکه‌ای می‌شوند که به دلیل آلودگی قابل‌توجه نمی‌توانند برای استفاده‌های تجاری یا اجتماعی دیگر مورد استفاده قرار گیرند. این پروژه‌ها شامل سایت‌هایی با آزبست و سایر مواد شیمیایی نیز می‌شود. در واقع مناطقی که بسیاری از جوامع محروم، به سادگی بودجه لازم برای اصلاح این مشکلات را ندارند.

ضرورت پاکسازی محیط زیست

جانت مک کیب، معاون مدیر سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: «ما یک فرصت واقعاً تاریخی در پیش رو داریم تا در نهایت با چالش‌هایی که بسیاری از جوامع آسیب‌پذیر در سراسر این کشور را از دستیابی به پتانسیل کامل خود باز داشته است، مقابله کنیم.»

این بدان معناست که این فقط یک عملیات پاکسازی ساده نیست، بلکه فرصتی برای تبدیل مناطق غیرقابل استفاده به سایت‌های جدید مولد و سبز است. با بهره‌مندی بیش از ۲۵۰ جامعه از این حمایت، فرصت بزرگی برای نشان دادن پتانسیل‌های این مناطق وجود دارد.