عقد قرارداد تأمین ۴۵ هزار تُن کاغذ ‌کتاب‌های درسی از تولید داخل‌

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عقد قرارداد تأمین ۴۵ هزار تن کاغذ ‌کتاب‌های درسی از تولید داخل‌ خبر داد و گفت: دولت مردمی نهایت تلاش خود را می‌کند تا خودکفایی کاغذ محقق شود.

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از کارخانه کاغذ «زاگرس» در استان فارس در خصوص وضعیت خودکفایی کاغذ در کشور اظهار داشت: از ابتدای فعالیت دولت مردمی اعلام کردیم که به سوی خودکفایی در تولید کاغذ حرکت خواهیم کرد و طبق برنامه ریزی‌ها با قدرت در این مسیر حرکت ادامه دارد و تاکنون اتفاقات مهم و مثبتی در رفع مشکلات کارخانجات تولید کاغذ رقم خورده است.

وی همچنین به حمایت بخش‌های مختلف دولت مردمی از صنعت خودکفایی کاغذ اشاره کرد و گفت: در این زمینه وزارت آموزش و پرورش قدم اول را برداشته است و با عقد قراردادی از سال آینده ۴۵ هزار تن کاغذ مورد نیاز کتاب‌های درسی از تولید داخلی تأمین خواهد شد و تلاش می‌شود که تمامی نیازمان در حوزه کتاب مدارس، مطبوعات و نشریات با کاغذ داخلی تأمین شود.

اسماعیلی همچنین در خصوص کارخانه تولید کاغذ «زاگرس» گفت: کارخانه زاگرس مجموعه کم نظیری در حوزه تولید کاغذ به شمار می‌رود، زیرا عمده مشکلات این مجموعه به کمترین سطح ممکن رسیده است و سال گذشته هم با دستورات رییس جمهور در سفر استانی خود بسیاری از موانع این کارخانه مرتفع شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: با همه وجود تلاش خواهیم کرد طبق وعده دولت مردمی و با کمک بخش خصوصی نیازی به واردات کاغذ نداشته باشیم و به خودکفایی برسیم.

تاکید بر تسریع روند ساخت تالار مرکزی شیراز

بازدید از تالار مرکزی استان فارس از دیگر برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین روز سفر استانی خود به استان فارس بود که وزیر فرهنگ در حاشیه این بازدید ضمن اشاره به اهتمام دولت مردمی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نسبت به تامین بودجه مناسب برای تسریع روند تکمیل این پروژه تاکید کرد.

بازدید از کتابخانه شهید دستغیب

همچنین محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از کتابخانه عمومی شهید دستغیب شیراز که این روز‌ها روند بازسازی آن در حال تکمیل است، برای تامین بودجه کافی برای تسهیل روند بازسازی این کتابخانه قول مساعد داد.

گفتنی است، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه گذشته چهارشنبه در قالب جدیدترین سفر استانی خود در مراسم «یاد روز حافظ» در تالار حافظیه شیراز حضور یافت.