طرح جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک آلودگی زیست محیطی را کاهش می‌دهد

همدان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان مطرح شدن و تصویب طرح جمع آوری هوشمند و «آی.تی» محور پسماند خشک در شهر همدان را یک اتفاق خوب محیط زیستی دانست و گفت: اجرای این طرح آلودگی های زیست محیطی را کاهش می دهد.

«محسن جعفری نژاد بسطامی» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجرای این طرح مزایای فراوانی برای شهروندان، محیط زیست شهری و مدیریت شهری پسماند به همراه دارد افزود: جمع آوری پسماندهای بازیافتی از طریق نرم‌افزارهای موبایلی، موجب صرفه جویی در وقت و انرژی، افزایش سرعت مبادله و جمع آوری پسماند خشک و کاهش آلودگی آب های زیرزمینی می شود.

وی کاهش شیرابه های روان زباله و آلودگی خاک و آب، کاهش تردد زباله گردها در سطح شهر، افزایش بهداشت و سلامت عمومی در محیط‌های شهری را از دیگر مزیت های اجرای طرح جمع آوری هوشمند پسماند خشک دانست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان ادامه داد: این کار باعث حذف شیرابه و کپک مضر، مصرف کمتر پلاستیک، حمل ساده، کاهش هزینه برای شهرداری، حذف بوی بد و داشتن سطل آشغالی تمیز می‌شود.

جعفری نژاد بسطامی خاطر نشان کرد: پسماند خشک مانند کاغذ، پلاستیک و قوطی با اجرای این طرح از طریق هدایت شهروندان به خرید آگاهانه کم می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که طرح جمع آوری هوشمند پسماند خشک هرچه سریعتر در شهر همدان اجرایی شود تا مردم و محیط زیست و مدیریت شهری از مزایای آن بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا، موضوع فراهم کردن امکان درخواست جمع آوری و خرید پسماندهای بازیافتی شهروندان به صورت برخط چندی پیش توسط معاون خدمات شهری و رئیس هیات مدیره سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان مطرح شد.

در این روش، جمع آوری پسماندهای بازیافتی از طریق نرم‌افزارهای موبایلی صورت می‌گیرد. این نرم‌افزارها برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده و امکان درخواست جمع آوری و خرید پسماندهای بازیافتی شهروندان را به صورت برخط فراهم می‌کند با استفاده از این نرم‌افزارها می‌توان با تعیین زمان، در هر مکانی درخواست خودرو کرد تا در سریعترین زمان ممکن نزدیکترین خودرو به آدرس درخواستی اعزام و نسبت به تحویل و خرید پسماندهای بازیافتی اقدام کند.