شرایط برای سرمایه گذاری در صنایع چوب و کاغذ دهلران فراهم است

ایلام- نماینده مردم حوزه جنوبی ایلام در مجلس با اشاره به رونق طرح زراعت چوب در دهلران، گفت: شرایط برای سرمایه گذاری در صنایع تولید چوب و کاغذ در این منطقه فراهم است.

بهزاد علیزاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شهرستان دهلران دارای طرح های مهمی در حوزه منابع طبیعی در بخش های مختلف زراعت چوب، آبخیزداری، کاشت نهال و…است.

وی به اهمیت حوزه آبخوان داری و آبخیز داری پرداخت و ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع برای جلوگیری از سیلاب های ویرانگر و هم چنین تقویت سفره های زیر زمینی و نظر به اینکه این طرح در سطح کشور مقرر شده در طول یک دوره ۱۰ ساله و در سطح ۹۰ میلیون مکعب صورت پذیرد، مطالبه و تلاش ما این است استان ایلام در ۵ سال اول این دوره، و مطابق با برنامه هفتم توسعه صورت پذیرد.

علیزاده در ادامه با اشاره به طرح زراعت چوب و با اشاره به اینکه این طرح موجب تامین مواد اولیه کاغذ در کشور می شود، بیان کرد: سازمان منابع طبیعی باید در امر واگذاری اراضی از طریق تعاونی ها با پرهیز از تمرکزگرایی، افراد متقاضی بومی و جوان را نیز مد نظر قرار دهد و می طلبد همزمان با توسعه این طرح زمینه های لازم برای ایجاد صنایع تولید چوب و کاغذ در منطقه نیز فراهم شود.

نماینده مردم دهلران به موضوع تمدید تسهیلات کشاورزان و دامداران پرداخت و یادآور شد: سال گذشته با تلاش های زیاد و در ایام پایانی سال پس از دو مصوبه دولت این مهم با ابلاغ ۱۶۵ میلیارد تومان ابلاغ و تمدید شد و در سال جدید هنوز متاسفانه دولت مصوبه ای در خصوص تمدید تسهیلات نداشته و ما از طریق وزیر کشاورزی و شخص رییس جمهور پیگیر این امر هستیم.