سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری استرالیا برای تقویت پروژه های هیدروژن

 زیست آنلاین: دولت موریسون وظیفه سرمایه گذاری شرکت تأمین مالی انرژی پاک را تغییر خواهد داد تا مبلغ 300 میلیون دلار برای تامین برنامه هیدروژن پیشرو، به عنوان بخشی از استراتژی ملی هیدروژن، اختصاص دهد.

به گزارش زیست آنلاین، دولت موریسون وظیفه سرمایه گذاری شرکت تأمین مالی انرژی پاک را تغییر خواهد داد تا مبلغ 300 میلیون دلار برای تامین برنامه هیدروژن پیشرو، به عنوان بخشی از استراتژی ملی هیدروژن، اختصاص دهد.

حرکت ائتلاف برای ایجاد یک صندوق تأمین مالی هیدروژن اختصاصی، امروز دوشنبه تأیید خواهد شد و جلوتر از تغییرات دیگری که دولت قصد دارد در برنامه سرمایه گذاری CEFC شامل نیاز به حمایت از سرمایه گذاری های جدید برای اطمینان از قابلیت اطمینان شبکه بوجود بیاورد، قرار خواهد گرفت.

CEFC برای پشتیبانی از ثبات شبکه نیاز به تغییر قانون دارد. با توجه به کاهش جلسات پارلمان، معلوم نیست چه زمانی این قانون تصویب خواهد شد.

برای تسهیل صندوق هیدروژن جدید، دولت باید یک ابزار قانونی را برای به روز کردن موافقت سرمایه گذاری ارائه دهد.

در بیانیه مشترک، وزیر انرژی، آنگوس تیلور و وزیر دارایی، ماتیاس کورمان اعلام کردند که CEFC برای پروژه های پشتیبانی از صنعت ملی هیدروژن، منابع اعطایی فراهم می کند.

این منابع اعطایی شامل سرمایه گذاری های جدید در پیشبرد تولید هیدروژن، توسعه زنجیره های صادراتی و داخلی، ایجاد قطب های هیدروژن و حمایت از پروژه هایی که تقاضای داخلی برای هیدروژن ایجاد می کنند، است.

منبع: theguardian