سبزترین مدرسه جهان معرفی شد

در سال ۲۰۱۲ مدرسه بالی در اندونزی، به عنوان سبزترین مدرسه جهان از سوی شورای ساختمان ایالات متحده نامگذاری شد و دانش‌آموزان آن پیشگام نوآوری و آموزش‌های پایدار هستند.

به گزارش زیست آنلاین، مدرسه سبز علاوه بر ارائه دروس لازم به دانش‌آموزان، به آنها روش‌ های سازگاری با محیط زیست را هم آموزش می‌دهد و دانش‌آموزان یاد می‌گیرند تا جهان را به سمت آینده‌ای سالم‌ تر، پاک‌ تر و پایدار سوق دهند.

هر مدرسه‌ ای می‌تواند یک مدرسه سبز باشد؛ الگوی مدارس می‌تواند با توجه به سازگاری با محیط زیست، دانش‌آموزان را تشویق کند تا نوآوران و مجریان مدرسه سبز باشند. عوامل زیادی می‌تواند برای توصیف یک مدرسه سبز وجود داشته باشد، اما در اصل، تعهد به سبز بودن و پایدار بودن محیط زیست، مهمترین عامل است.

در ذیل به ویژگی‌های دو مدرسه سبز اشاره شده است:
مدرسه سبز بالی در اندونزی

این مدرسه در محیطی کاملا طبیعی ساخته شده است، کلاس‌ های درس دیوار ندارند و به نوعی یادگیری همراه با الهام از طبیعت انجام می‌شود. این مدرسه در سال ۲۰۰۸ تاسیس شده است.

در این مدرسه کاملا سبز، همه موارد به صورت عملی انجام می‌شود تا به دانش‌ آموزان در کنار یادگیری دروس، پایداری جهان هم آموزش داده شود.

یکی از پروژه‌ های این مدرسه، عدم دسترسی آسان به آب است تا برای مدتی دانش‌ آموزان با نحوه زندگی برخی افراد، در بعضی از نقاط جهان که دسترسی کافی به آب ندارند آشنا شوند.

سرویس اتوبوس مدرسه نیز با استفاده از سامانه Bio Bus (استفاده از گاز متان زیستی برای حرکت اتوبوس؛ این گاز با پردازش فاضلاب و فضولات غذایی تولید می‌شود. البته در زمان پالایش، بوی این ضایعات از بین رفته و گاز بدون بوی متعفن مواد اولیه است) می‌باشد و از روغن پخت و پز در آن استفاده می‌شود که از این طریق، میزان انتشار گاز دی‌اکسیدکربن را تا سه و نیم تن در ماه کاهش می‌دهد.

ماهانه نیز ۹۰۰ کیلوگرم زباله جمع‌آوری شده و از ریختن در آب و سوزاندن آن جلوگیری می‌شود.

۲۰ درصد انرژی مصرفی در این مدرسه از طریق انرژی خورشیدی فراهم می‌شود.

کلاس‌ ها و مواردی مانند تخته مدرسه از چوب بامبو تجزیه‌پذیر ساخته شده‌اند و سیستم فاضلاب مدرسه کمپوست می‌شود.

در سال ۲۰۱۲ این مدرسه به عنوان سبزترین مدرسه جهان از سوی شورای ساختمان ایالات متحده نامگذاری شد و دانش‌آموزان آن پیشگام نوآوری و آموزش‌های پایدار هستند.
مدرسه سبز نیوزلند

به دنبال موفقیت مدرسه سبز بالی که در حال حاضر بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز از ۴۲ کشور جهان و در سنین بین سه تا ۱۸ سال دارد، مدرسه سبز نیوزلند در سال ۲۰۲۰ افتتاح خواهد شد.

موسسان این مدرسه قصد دارند تا با آموزش اصول زیست‌محیطی، هدف معناداری برای زندگی کودکان فراهم کنند.

به گزارش ایسنا، مسئولان این مدرسه قصد دارند تا راه سبز را دنبال کنند و کودکان را ترغیب کرده تا با خلاقیت و اندیشیدن، احساس قدرت و توانمندی کنند و به دیگران هم قدرت دهند تا تغییرات مثبتی در کره زمین ایجاد شود.