دستور ویژه رئیس جمهور برای اختصاص یارانه کاغذ

سخنگوی دولت در یادداشتی با عنوان “بهار کتاب در اردیبهشت” از دستور ویژه رئیس جمهور برای اختصاص یارانه کاغذ خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی بهادری جهرمی در صفحه شخصی خود نوشت: «سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پس از دو سال وقفه، به صورت حضوری و مجازی در حال برگزاری است. حدود دو ساعت را در فضای نمایشگاه گذراندم و ضمن گفتگو با ناشران و مسئولان غرفه‌ها و شنیدن مشکلات مرتبط با چاپ و نشر، چند کتاب خوب خریدم. حضور ۳۲ کشور خارجی و ۲۸۰۰ ناشر، نمایشگاه امسال را متمایز کرده است. راه‌اندازی بخش مجازی، نقش مهمی برای توسعه عدالت فرهنگی در سراسر کشور دارد. دستور ویژه رئیس جمهور برای اختصاص یارانه کاغذ

از همکاران خوبم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌خاطر توجه به این موضوع که در جشنواره فیلم فجر نیز با نمایش فیلم‌ها در شهرستان‌های کوچک و روستاها، فرهنگ را در سراسر کشور گستراندند، تشکر ویژه می‌کنم. حال و هوای کتاب و فرهنگ، همیشه حال آدم را خوب می‌کند.

گرانی کاغذ، قیمت کتاب را هم گران کرده است. گله شهروندان در این‌باره، بجا و منطقی است. دولت به موازات حمایت از تولید داخل و خودکفایی در تولید کاغذ، نشست‌های متعددی برای اختصاص یارانه کاغذ تشکیل داده است و رئیس محترم جمهور نیز در این‌باره، دستور ویژه صادر کرده‌اند.»