خطرناک ترین کشور برای فعالان محیط زیست

زیست آنلاین: بیش از 40 نفر از مدافعان حقوق بشر و رهبران جوامع از ژانویه تا کنون در کلمبیا کشته شده اند.

به گزارش زیست آنلاین، براساس گزارشی که اخیراً توسط گروه ایرلندی Front Line Defenders منتشر شده است، کلمبیا خطرناک ترین مکان در جهان برای فعالانی است که به دنبال کمک به حفاظت از زمین و دیگر منابع طبیعی هستند. از ماه ژانویه تاکنون بیش از 40 تن از مدافعان حقوق بشر و رهبران جوامع، از جمله یک رنجر پارک ملی و چندین نفر از مردم بومی و حامی محیط زیست کشته شده اند و روند رو به وخامت می رود.

بکررا، فعال محیط زیست 31 ساله، زندگی خود را وقف کمک به جوامع بومی در سرتاسر کلمبیا کرده است و با جلوگیری از ساخت پروژه های بزرگ زیرساختی مانند جاده و نیروگاه های برق آبی در این مناطق بدون رضایت جوامع و مخالف با قوانین، به این جوامع کمک می کند و با این کار زندگی خود را در خطر انداخته است.

بكررا گفت در طول سال های گذشته صدها تماس و پیام دریافت كرده است كه وی را تهدید به مرگ کرده اند. در سال 2014، مردان مسلح به او شلیك كردند اما وی جان سالم به در برد. او می گوید هیچ چیز نمی تواند مانع ادامه کارش شود.

محافظت از محیط زیست و حقوق سرزمین های بومی در حال تبدیل شدن به یک مأموریت خطرناک و مرگبار برای فعالان در سراسر جهان می شود.

تنها در یک ماه گذشته، دو محافظه سرزمین پروانه های سلطنتی در مکزیک کشته شدند و گروهی از افراد مسلح شش فرد بومی را در یک ذخیره گاه طبیعی در نیکاراگوئه کشتند.

منبع: nbcnews