حمام منزل خود را تبدیل به مکانی سبز کنید

زیست آنلاین: در این خبر چند روش عملی برای سبزتر شدن رفتارها در محیط حمام ارائه می دهیم که هم سازگار با محیط زیست هستند و هم انجام آنها صرفه جویی اقتصادی به همراه دارد.

به گزارش زیست آنلاین، سالهاست که حرف از فاجعه تغییرات اقلیمی زده می شود، حال وقت آن رسیده که ما هم قدمی کوچک در راستای بهبود شرایط موجود برداریم. یک گزارش جدید از Pinterest نشان می دهد که جستجو برای رسیدن به “توسعه پایدار” 108 درصد و جستجو برای “نجات سیاره” 380 درصد افزایش یافته است.

به تازگی لیستی از اقدامات عملی برای تبدیل آشپزخانه به مکانی سبز ارائه شده است. در اینجا نیز می خواهیم چند روش عملی برای سبزتر شدن رفتارها در محیط حمام ارائه دهیم که انجام آنها صرفه جویی اقتصادی نیز به همراه دارد.

نکات تخصصی ما در زمینه مقابله با تغییرات آب و هوایی وصرفه جویی اقتصادی در مهمترین بخش های خانه یک فرد را مشاهده کنید.

1-کاهش زمان دوش گرفتن و جایگزینی سردوش معمولی با سردوش کم مصرف

راحت ترین کار برای سبز کردن حمام در رابطه با سردوش است. کیسی میهان، مدیر پایداری دانشکده فنی غرب می گوید: “یک حمام 10 دقیقه ای با سر دوش استاندارد حدود 80 گالن آب مصرف می کند و منجر به تولید حدود 4 پوند کربن دی اکسید می شود.” کاهش مدت زمان دوش گرفتن به 5 دقیقه می تواند این ارقام را به نصف کاهش دهد.

2- به جای باز گذاشتن دوش برای گرم کردن آب، از شیر حمام استفاده کرده و آب خنک را برای گیاهان ذخیره کنید.

بسته به سرعت سیستم گرمایش، ممکن است لازم باشد چند دقیقه صبر کنید تا دوش شما گرم شود. یک ترفند ساده می تواند از هدر رفتن این آب خنک جلوگیری کند و از آب خنک برای آبیاری گیاهان و … استفاده کرد.

3-استفاده از ظروف قابل شارژ، جایگزین ظروف یکبارمصرف شوینده ها

این جایگزینی سبب صرفه جویی بزرگی در هزینه و کاهش زباله های پلاستیکی می شود.

4-جایگزینی مسواک و نخ دندان پلاستیکی با مسواک از جنس بامبو و نخ دندان از جنس ابریشم

نخ ابریشمی، یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای نخ دندان سنتی مبتنی بر پلاستیک است. همچنین تبدیل مسواک پلاستیکی به مسواک از جنس بامبو به میزان زیادی از حجم مصرف پلاستیک می کاهد.

5-استفاده از شوینده هایی که به صورت چندتایی در یک بسته قرار گرفته اند

استفاده از این مدل بسته بندی ها برای شامپو یا صابون منجر به کاهش استفاده از پلاستیک مورد نیاز برای بسته بندی می شود و از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه تر است.

6-“نرمترین” دستمال توالت را فراموش کنید. رولی را انتخاب کنید که آسیب کمتری به محیط زیست وارد کند.

آنتونی سوئیفت، عضو شورای دفاع از منابع طبیعی می گوید: “انتخاب کاغذ توالت یک تصمیم محیطی است که غالباً نادیده گرفته می شود، به ویژه اینکه هر آمریکایی نزدیک به سه رول در هفته استفاده می کند.” و “مصرف کنندگان می توانند با خرید دستمال توالت که پایدارتر و با مواد سازگارتری ساخته شده است، در مبارزه با تغییرات آب و هوا کمک کنند.”

7- یک ظرف کوچک برای کمپوست در حمام خود قرار دهید

بسیاری از ضایعات کاغذی در حمام قابلیت تبدیل شدن به کمپوست را دارند. با جمع آوری آنها از حجم زباله های تولیدی کاسته می شود و این مواد می توانند به کمپوست تبدیل شوند.

8-حوله و لباس خود را خشک کنید.

خشک کردن حوله و لباس به صورت طبیعی به جای استفاده از خشک کن در آمریکا، میزان انتشار کربن دی اکسید را 2400 پوند در سال کاهش می دهد.

با رعایت این نکات ساده می توان سالانه از تولید حجم عظیمی از زباله های پلاستیکی کاست و در راستای مبارزه با تغییرات اقلیمی اقدامی موثر انجام داد.

منبع : nbcnews