حباب نرخ ارز و سکه تخلیه می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از کاهش دوباره نرخ ارز در روزهای آتی خبر داد و گفت: این روند با سیاست‌های صحیح بانک مرکزی همچنان ادامه دارد.

رویداد۲۴ محمدرضا پورابراهیمی، با اشاره به روند نزولی نرخ ارز و سکه در کشور، گفت: این روند با سیاست های صحیح بانک مرکزی همچنان ادامه خواهد داشت. نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دلیلی برای صعودی شدن یکباره نرخ ارز وجود ندارد، افزود: مردم باید بدانند با توجه به روند نزولی نرخ ارز، دیگر نگهداری ارزهای خانگی و همچنین سکه به صلاح نیست.

وی با تاکید بر اینکه سکه و ارز نباید به عنوان کالای سرمایه ای لحاظ شود، تصریح کرد: با کاهش نرخ سکه و ارز ضررهای بسیاری متوجه افرادی که در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند خواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، در پاسخ به این سوال که چرا پیامدهای کاهش نرخ ارز و سکه در بازار مشهود نیست؟ گفت: در حال حاضر چون ثباتی در روند کاهشی نرخ ها رخ نداده، بازار نتوانسته از این رویه متاثر شود.

پورابراهیمی ادامه داد: با ثبات نرخ ارز و سکه همه کالاها در بازار درگیر کاهش نرخ ها خواهند شد. این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه حباب نرخ ارز و سکه در روزهای آتی تخلیه می شود، افزود: با تشکیل بازار متشکل ارزی نرخ ارز به کانال ۱۰ هزار تومان یا کمتر هم می رسد.