تولدی برای آینده بهتر چاپ ایران

امروز بیست دی ۱۴۰۱ در تاریخ صنعت چاپ ایران تولدی ثبت شد که سالها به یاد خواهند ماند. تولد رویدادی از سوی مردی دانشمند و فرهیخته برای آینده صنعت چاپ ایران.

از اینجا آغاز می‌کنیم که برخی افراد آنقدر توانمند، بزرگ و قابل احترام هستند که می شود از هر حرکت آنها سر مشق برداشت، برای توسعه، برای آینده، حتی برای صنعت چاپ نحیفی چون صنعت چاپ ایران.
امروز تولد نمایشگاهی است که یکی از مفاخر صنعت چاپ ایران یعنی دکتر بابک عابدین بنیانگذار و مبدع آن است، نمایشگاهی با چشم انداز آینده.
بابک عابدینی که طی بیست سال گذشته در هر بخش از این صنعت که حضور داشته دانش، برکت و افتخاری به سهم و قدر خود آفریده است.
بعنوان یک خبرنگار بدون شک تعریف از یک فرد یا یه رویه فکری شاید غیر حرفه ایی و بزرگ نمایی رسانه ایی باشد، اما کسانیکه این بزرگ مرد را از نزدیک می شناسند و با افکار و گفتار‌ و کردارش آشنایند می دانند که او کیست و گاهی منش انسانی و رفتارش در قالب کلام هم نمی گنجند.
اما برسیم به تولد پدیده نمایشگاهی؛
آینده چاپ ایران
اواسط سال ۲۰۱۷ میلادی و توجه جهانی به بازار ایران پس از امضا برجام، ایده برگزاری نمایشگاهی با حضور برندهای جهانی صنعت چاپ توسط بابک عابدین و تیمش طراحی شد؛ بلافاصله در نمایشگاه لیبل اکسپو اروپا۲۰۱۷ بازاریابی با حمایت برگزار کنندگان حرفه ایی بین‌المللی این رویداد یعنی شرکت تارسوس بیش از صد برند مطرح صنعت چاپ جهان برای حضور در اولین سامت ایرانی اعلام آمادگی کردند و برهمین اساس سال ۲۰۱۸ قرار برپایی اولین سامت “آینده چاپ ایران” در یکی از مراکز نمایشگاهی پایتخت گذاشته شد.
با خروج آمریکا از برجام و داستانها و رویدادهای پس از آن آینده چاپ به زمان دیگری موکول شد.
سرانجام در سال ۱۴۰۱ با همت گروه سایان ایمان اولین دوره این نمایشگاه آینده نگر اعلام شد و تولدش در تقویم نمایشگاهی و در صنعت چاپ ایران زمین ۲۰ دیماه معرفی گردید.
بدون شک با تکیه بر دانش روز و تفکر خلاق بدون شک بابک عابدین و تیم هوشمندش هر سالبا توسعه هدفمند و‌خلاق این رویداد نمایشگاهی گامی بزرگ و موثر در صنعت چاپ ایران خواهد برداشت.

به امید آینده ایی بهتر برای صنعت چاپ ایران