تغییرات اقلیمی نهنگ ها را به ساحل نزدیک تر کرده است

 زیست آنلاین: مطالعات جدید نشان می دهد موج گرمای دریایی باعث زندگی موجودات دریایی در منطقه ای شده که تغذیه کردن برای آن ها خطرناک است.

به گزارش زیست آنلاین، مردم کالیفرنیا پس از بازگشت نهنگ های کوهان دار به دریا که در سال های ۲۱۰۵ و ۲۰۱۶ وارد ساحل شده بودند و فاصله ای با انقراض نداشتند،   جشن گرفتند. با این حال، این هیجان و خوشحالی به سرعت جای خود را به نگرانی جدید داد، نهنگ ها به طور فزاینده ای در تورهای شکار خرچنگ ماهیگیران گرفتار شدند تا سال 2016، بیش از 50 مورد از گرفتار شدن این نهنگ ها گزارش شد که منجر به زخمی یا کشته شدن آن ها شده بود.

یک مطالعه جدید که در مجله Nature Communications منتشر شده است از وضعیت بحرانی آب و هوا به عنوان عاملی از گرفتاری های جمعی اشاره کرده است.

سانتورا، یکی از کارشناسان محیط زیست در حال مطالعه تأثیرات اکوسیستم موج گرمای دریایی، معروف به “حباب” می باشد که در سال  ۲۰۱۶ در سواحل کالیفرنیا اتفاق می افتاد.

امواج گرما، جریان آب اقیانوس را تغییر می دهد. فرایندی که در آن آب عمیق، سرد و غنی از مواد مغذی به سطح بالایی می آید.

روند تغییرات ارتفاعی آب در سال 2015 و 2016 منجر به ایجاد یک نوار باریک و  تجمع ارگانیسم ها در آنجا شد.

از این رو با توجه به کاهش خرچنگ به دلیل افزایش گرما، نهنگ ها برای تغذیه به آبهای کم عمق می آیند.

علاوه بر این، فصل صید خرچنگ که یک صنعت 88 میلیون دلاری در سواحل غربی ایالات متحده است، از ماه نوامبر تا آوریل به تعویق افتاده بود که همزمان با حضور نهنگ ها شد.

سانتورا می گوید : دقیقا مثل زمانی که فقط یک رستوران در یک شهر باز است و همه برای غذا خوردن در آن رستوران جمع می شوند و این می تواند باعث تنش می شود.

اکنون مشکلات نهنگ ها در حال کم شدن است و دانشمندان در حال کمک به ساختن یک وب سایت مبتنی بر داده هستند که می تواند پیش بینی کند چه موقع نهنگ ها در ساحل غربی تغذیه می کنند.

منبع: theguardian