تسریع در تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت کارتن سازی

موانع پیش روی صنعت کارتن سازی با حضور معاون امور صنایع وزارت صمت بررسی و راهکارهای لازم برای تسریع در تأمین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت اتخاذ شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در نشست هم اندیشی با انجمن تخصصی صنعت کارتن سازی، بسته بندی و چاپ با اشاره به نقش کلیدی این صنعت در همه صنایع، بهبود وضعیت این صنعت را مورد تاکید قرارداد و خواستار تسریع در تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت شد.

وی، رصد فرایند تولید صنایع راهبردی را از سیاست های اصلی وزارت صمت برشمرد و گفت: تکمیل زنجیره ارزش در صنعت کاغذ به عنوان یکی از صنایع مزیت دار در کشور باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و در تلاش هستیم با بهره مندی از پتانسیل های داخلی، بخشی از مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان این بخش را تامین کنیم.

صادقی نیارکی با اشاره به ضرورت همکاری سایر دستگاههای مرتبط با این صنعت گفت: طی جلسه ای که با حضور مسئولان مرتبط و انجمن های تخصصی این بخش برگزار خواهد شد، راهکارهای تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید کارتن با حضور دستگاه های مرتبط بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

صنعت کارتن سازی بسته بندی و چاپ با توجه به شیوع بیماری کرونا از نظر دسترسی به مواد اولیه که از ضایعات کاغذ تشکیل شده با مشکلاتی دست به گریبان است و این موضوع روند تولید در این صنعت را با چالش های متعددی روبه رو کرده است که این موضوعات در نشست‌های دوره ای با نمایندگان تشکل های تخصصی صنعت کاغذ، مقوا، کارتن سازی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.