تجدیدپذیرها هنوز گرمایش زمین را کنترل نکرده اند

زیست آنلاین: سرعت رشد انرژی های تجدیدپذیر به مراتب کمتر از آن چیزی است که محققان برای جلوگیری از گرم شدن کره زمین لازم می دانند.

به گزارش زیست آنلاین، انرژی تجدید پذیر در حال شکوفایی است ، اما هنوز هم از اهداف آب و هوایی فاصله دارد. تولید گازهای گلخانه ای در بخش انرژی بدون رشد انرژی تجدید پذیر در یک دهه گذشته، 15 درصد بیشتر بود.

گزارش جدید برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد نشان می دهد، ظرفیت انرژی های تجدید پذیر طی 10 سال گذشته در سراسر جهان چهار برابر شده است، و تخمین زده می شود 2.6 تریلیون دلار برای رشد آن سرمایه گذاری شود. اما سرعت این رشد به مراتب کمتر از آنچه که محققان برای جلوگیری از گرم شدن کره زمین لازم می داندد است .

برای تحقق اهداف توافق نامه اقلیمی پاریس برای حفظ افزایش دمای کره زمین پایین تر از 1.5 درجه سانتیگراد، هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوا در سال گذشته گزارش داد که باید بین سال های 2016 تا 2050 به طور متوسط 3 تا 3.5 تریلیون دلار در هر سال در زمینه انرژی های تجدیدپذیر سرمایه گذاری شود.

کتی هیپل ، تحلیلگر مؤسسه انرژی، اقتصاد و تجزیه و تحلیل مالی گفت: مطمئناً یک تغییر جهانی در حال رخ دادن است. سوال این است: آیا این تغییر به اندازه کافی سریع است؟ مسلماً اینطور نیست.

فرانسواز دی استی ، رئیس واحد مالی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد در برنامه انرژی و اقلیم ، گفت: با این وجود، در گزارش سالانه سرمایه گذاری انرژی های تجدیدپذیر که به تازگی منتشر شده است، نشانه های مثبتی از آینده به ویژه با رشد زیاد در انرژی خورشیدی و بادی وجود دارد.