تا پایان سال: بهره‌ برداری از کارخانه تولید کاغذ سنگ

سرمایه‌گذار واحد تولیدی کاغذ سنگ در شهرستان اسدآباد از بهره برداری مرحله نخست این کارخانه تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز همدان، حسین اسکویی گفت: طرح کارخانه کاغذ سنگ شهرستان شامل شش خط تولید در سه مرحله بوده که سرمایه‌گذاری برای ساخت خط تولیدی به اعتباری افزون بر شش میلیون دلار نیاز دارد و تا پایان سال مرحله نخست طرح به بهره برداری خواهد رسید.تا پایان سال: بهره‌ برداری ازکارخانه تولید کاغذ سنگ

او با اشاره به معادن غنی اسدآباد افزود: راه اندازی کارخانه کاغذ سنگی در کنار دیگر کارخانه‌های کنستانتره و گندله از نقش مؤثری در افزایش ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی و ارزآوری معادن برای شهرستان خواهد داشت.

کاغذ سنگ که با اسامی دیگری همچون کاغذ سنگی، کاغذ آهک یا کاغذ معدنی هم شناخته می‌شود، نسل جدیدی از کاغذ است که در سال‌های اخیر توسط محققان اختراع شده و ماده اولیه این کاغذ پودر سنگ است که جایگزین استفاده از چوب درختان برای تولید کاغذ شده است.

مواد اولیه مورد نیاز این طرح بدون نیاز به واردات از سایر کشور‌ها از معادن استان همدان و از پتروشیمی‌های فعال ایران تهیه خواهد شد.

سرمایه گذار این طرح صنعتی با بیان اینکه در حال حاضر طرح کارخانه تولید کاغذ سنگی شهرستان در اجرای شش خط تولید در سه مرحله دارای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی است تاکید کرد: ساخت این کارخانه با ظرفیت سالیانه ۲۰ هزار تن، برای ۸۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.تا پایان سال: بهره‌ برداری ازکارخانه تولید کاغذ سنگ

او با اشاره به ساخت این کارخانه از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی بدون استفاده از تسهیلات بانکی یادآور شد: این سامانه حتی مصرف آب ندارد و به عنوان یک طرح سبز دوستدار محیط زیست مطرح است.

سرمایه‌گذار واحد تولیدی کاغذ سنگ اسدآباد در ادمه بیان کرد: سرمایه مورد نیاز برای احداث سوله و زیرساخت‌های برق و مکانیک این واحد تولیدی را افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد است.

اسکویی گفت: با توجه به نیاز کشور در سال اول بهره برداری این کارخانه تولیدی بحث صادرات را در برنامه خود نخواهد داشت، اما در سال دوم نسبت به صادرات ۳۰ درصد از تولیدات خود به سایر کشور‌ها اقدام خواهد کرد که این امر مهم از نقش مؤثری در ارزآوری برای کشور خواهد داشت.