بهترین دستگاه چاپ پارچه2021

سلامت نیوز: یکی از پر کاربرد ترین دستگاه چاپ در کارگاه ها، دستگاه چاپ پارچه سابلیمیشن نام دارد. این دستگاه به علت مزایا و ویژگی های زیاد، برای چاپ روی انواع پارچه ها استفاده می شود. یکی از مهمترین استفاده های آن چاپ روی شال و روسری می باشد. با استفاده از دستگاه چاپ شال و روسری می توان انواع طرح های زیبا و مد روز دنیا را با توجه به جنس پارچه، به چاپ رساند. این دستگاه، به دستگاه چاپ شال و روسری سابلیمیشن نیز شناخته می شود.

دستگاه چاپ پارچه و روسری چگونه کار می کند؟

در ابتدا لازم است تا طرح مورد نظر خود را به روی کاغذ رول سابلیمیشن پرینت کنید. این کار معمولا با استفاده از کامپیوتر صورت می گیرد. یعنی شما طرح مورد نظر را طراحی، سپس طرح را روی کاغذ رول سابلیمیشن پرینت (توسط دستگاه پلاتر) می کنیم.

پس از این مرحله، نوبت به انتقال طرح بر روی شال و روسری می رسد. در اینجا با استفاده از دستگاه چاپ پلاتر و دستگاه چاپ کلندر، با حرارت و فشار کافی، طرح روی کاغذ را بر روی شال و روسری انتقال میدهیم. میزان فشار و حرارتی که برای انتقال طرح بر روی شال و روسری اعمال می شود، به جنس پارچه،

ضخامت کاغذ سابلیمیشن، کیفیت جوهر و کاغذ وابسته است. بعضی از پارچه ها به دلیل نازک بودن نمی توان فشار بیش از حد وارد کرد. زیرا ممکن است باعث آسیب دیدگی شود. همچنین ضخیم بودن پارچه نیز باعث می شود فشار و حرارت وارده افزایش یابد.

دستگاه کلندر چاپ شال و روسری با استفاده از 3 فاکتور حرارت، فشار و پرس، طرح و رنگ چاپ شده روی کاغذ سابلیمیشن را به روی پارچه انتقال می دهد. از ویژگی های این دستگاه این است که رنگ بهتری را به شال و روسری منتقل می کند و باعث زیباتر شدن طرح شما می شود.

همچنین برای پرس و انتقال رنگ باید از دستگاه پرس حرارتی (کلندر چاپ پارچه) استفاده کرد. برای این کار مقدار دمای 200 درجه لازم است تا بصورت کامل تحت فشار قرار گیرد و طرح مورد نظر به روی پارچه شال و روسری منتقل شود. این مقدار حرارت باید به مدت 50 تا 80 ثانیه اعمال شود.

دستگاه چاپ پارچه فتوبهمن

دستگاه چاپ شال و روسری چه مزایایی دارد؟

از مهمترین مزایای دستگاه سابلیمیشن می توان به کیفیت بالای طرح ها اشاره کرد. همانطور که گقتیم این طرح ها ابتدا روی کاغذ سابلیمیشن پرینت گرفته شود. با این کار ایرادات و خطاهای موجود در طرح شناسایی شده و اقدام به بررسی و رفع آن صورت می گیرد. از این رو طرح نهایی که روی شال و روسری چاپ می شود

از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. از رو با توجه به طرح های نهایی کیفیت بالایی دارند، به افزایش سود نیز کمک شایانی می کند.

علاوه بر این کار با این دستگاه بسیار ساده است،‌ به طوری کارکنان می توانند به راحتی با این دستگاه انواع طرح ها و نقش ها را به چاپ برسانند. همچنین این دستگاه ها چند کاره هستند و می توان از آن ها برای کارهای دیگر نیز استفاده کرد. از این رو تهیه دستگاه چاپ و انجام فرآیند به روش سابلیمیشن، علاوه بر سودآوری بالایی که دارد، می تواند مقرون به صرفه نیز باشد.

دستگاه چاپ پارچه روتختی

دستگاه چاپ پارچه باتوجه به کاربردهای زیادی که دارد، برای چاپ روی انواع پارچه ها از جمله شال، روسری، مانتو، پیراهن،‌ تی شرت و … استفاده می شود. چاپ روتختی از دیگر موارد مورد استفاده دستگاه چاپ پارچه می باشد.

با توجه به سلیقه متفاوت افراد، داشتن طرح ها و رنگ های مختلف برای روتختی می تواند از مهمترین عوامل فروش باشد. همچنین جنس و کیفیت طرح باید طوری باشد که پس از شست و شو از بین نرود. با توجه به ابعاد و اندازه روتختی ها، معمولا دستگاه چاپ روتختی دارای عرض زیادی می باشد. همچنین از این دستگاه می توان برای چاپ طرح روی پرده نیز استفاده کرد.

دستگاه چاپ پارچه روتختی ,تفاوتی که با سایر دستگاه ها دارد این است که دارای عرض بیشتری است.برای این منظور باید پلاتر عرض 3.20 متر و کلندر عرض 3.20 متر تهیه کنیم.

این دستگاه ها سرعت بالایی دارند. به طوری که می توانند به اندازه 300 متر مربع از پارچه روتختی را طرح دار کنند. همچنین رنگ مورد استفاده در دستگاه چاپ پارچه روتختی، بسیار با کیفیت است. از این رو طرح های تولیدی دارای زیبایی خاصی هستند. همچنین از دیگر ویژگی های این دستگاه، قابلیت چاپ روی انواع

پارچه ها می باشد. به طوری که پارچه پس از انتقال طرح، دچار افت کیفیت نمی شود.

دستگاه چاپ پارچه روتختی چگونه کار می کند؟

عملکرد این دستگاه همانند دستگاه چاپ شال و روسری است. بدین صورت که ابتدا شما طرح مورد نظر را با کامپیوتر مشخص می کنید. پس از آن این طرح را روی کاغذ مخصوص سابلیمیشن پرینت می کنید. در نهایت با استفاده از دستگاه چاپ کلندر طرح مورد نظر را با حرارت و فشار مناسب بر روی روتختی وارد می کنید.

میزان ماندگاری چاپ عاملی است که باید توجه ویژه ای به آن داشت. این عمل را با استفاده از دستگاه پرس حرارتی انجام می دهند تا طرح به طور کامل روی پارچه منتقل شود. جوهر های استفاده شده در این دستگاه بسیار مرغوب هستند. استفاده از جوهر های باکیفیت در چاپ طرح مورد نظر باعث

افزایش فوق العاده ماندگاری طرح می شود.

دستگاه چاپ پارچه روتختی چه ویژگی هایی دارد؟

حفظ کیفیت پارچه و ماندگاری طرح از مهمترین ویژگی های دستگاه چاپ پارچه روتختی است. با این حال این دستگاه از مزایای دیگری نیز برخوردار است. از جمله آن ها سرعت بالای این دستگاه است. دستگاه چاپ پارچه روتختی از سرعت زیادی در انتقال طرح های زیبا از کاغذ سابلیمیشن به پارچه روتختی را دارد. این ویژگی باعث شده تا روزانه روتختی های زیادی توسط افراد مشغول در این حوزه تولید شود و افزایش سودآوری موثر باشد.

دستگاه چاپ پارچه روتختی این قابلیت را دارد تا روی انواع پارچه ها با جنس های مختلف، طرح دلخواه شما رو پیاده کند. برای همین نگرانی از بابت نوع پارچه وجود ندارد. از طرفی این دستگاه روی کیفیت پارچه نیز اثر نمی گذارد. با توجه به این ویژگی ها، می توانید با تهیه یک دستگاه چاپ پارچه روتختی از مزایای یک دستگاه چاپ مناسب بهره مند شوید.

چاپ روتختی در شرکت فتوبهمن

دستگاه چاپ پرده

پرده یکی از مهمترین پارمترهای زیبایی یک محیط محسوب می شود. بنابراین هرچه طرح آن زیباتر و با کیفیت تر باشد،‌ ارزش بالاتری دارد. با استفاده از دستگاه چاپ پارچه می توان طرح های زیبا و مد روز دنیا را روی پرده انتقال داد. با توجه به اینکه برای چاپ پرده از دستگاه های چاپ کلندر و پلاتر استفاده می شود،

بنابراین نحوه کارایی این دستگاه نیز همانند آن هاست. یعنی با استفاده از چاپ سابلیمیشن طرح مورد نظر را ایجاد می کنند.

شناخت جنس پارچه پرده از مهمترین موارد هم برای مشتری و هم برای صاحب دستگاه چاپ پارچه محسوب می شود. زیرا برخی از پرده ها جنس نازک تری دارند. از این رو هزینه چاپ برای آن ها کمتر خواهد بود. از طرفی چون طرح مورد نظر به روش سابلیمیشن به روی پرده ایجاد می شود، شناخت جنس پرده به تعیین

میزان حرارت و فشار وارده برای انتقال طرح روی پارچه پرده تاثیرگذار خواهد بود.

از ویژگی های دستگاه چاپ پرده می توان ابعاد بزرگ، حفظ کیفیت پرده و ماندگاری طرح اشاره کرد. علاوه بر این می توانید انواع طرح ها شامل طرح کودکانه، فانتزی،‌ طبیعت، گل، ابر و باد و … را با استفاده از این دستگاه ایجاد کرد.

دستگاه چاپ پارچه (کلندر) فتوبهمن

ویژگی های چاپ سابلیمیشن

با دقت تا اینجای مقاله، می‌فهیمد که برای چاپ پارچه روتختی، پرده، شال و روسری و … از روش سابلیمیشن استفاده می کنند. به نظر شما دلیل استفاده از این روش برای چاپ پارچه چیست؟ در این قسمت می خواهیم با ویژگی های چاپ پارچه سابلیمیشن آشنا شویم.

مهمترین ویژگی استفاده از این روش مفرون به صرفه بودن آن است. به طوری که استفاده از این روش می تواند با کمترین هزینه، ‌بیشترین سودآوری را برای صاحب دستگاه داشته باشد. از طرفی یادگیری این روش برای کارکنان آسان است. از طرفی این روش مطابق با استاندارد های جهانی است و می توان طرح ها و نقش های زیبایی را به وجود آورد.

همچنین طرح هایی که با این روش شکل می گیرد، ماندگاری مناسبی دارند. با شست و شو اثر آن ها کم نمی شود. از طرفی این روش در برابر نور مقاومت دارد. چاپ با روش سابلیمیشن سرعت کار را بالا می برد و می توان در مدت زمان کم، تعداد زیادی طرح را ایجاد کرد. کیفیت در جزئیات و عدم محدودیت در انتقال طیف

رنگی از دیگر ویژگی های چاپ سابلیمیشن می باشد. توصیه می کنیم از این روش برای چاپ روی انواع مختلف پارچه ها استفاده کنید.

سلامت نیوز: بهترین دستگاه چاپ پارچه 2021