بازار کاغذ به ثبات قیمت رسید/ چاپ سررسید شاید قیمت‌ها را بالا ببرد

رصد بازار کاغذ نشان دهنده ثبات قیمت کاغذ تحریر، گلاسه و مقوای پشت طوسی طی هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، بازار کاغذ از تیرماه سال‌جاری سیر صعودی را پیش گرفت؛ به طوری که کاغذ تحریر ۷۰ گرم ۷۰ در ۱۰۰ که هر بندش حدود ۸۰۰ هزار تومان بود به یک میلیون ۴۰۰ هزار تومان رسید. در همین روند بسیاری از پیوست‌های فرهنگی مرتبط با کاغذ چون کتاب، دفتر مشق، سررسید و … افزایش قیمت پیدا کرد.

در ۱۰ روز گذشته بازار کاغذ با افزایش یا کاهش قیمت ۱۰ هزار تومانی همراه بوده است

اما در ۱۰ روز گذشته این بازار با افزایش یا کاهش قیمت ۱۰ هزار تومانی همراه بوده است؛ به طوری که هربند کاغذ تحریر ۷۰ گرم ۷۰ در ۱۰۰ به یک میلیون و ۱۳۰ هزار تومان رسیده است که نسبت به هفته گذشته تغییر محسوسی نکرده و هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرم ۶۰ در ۹۰ به ۸۳۵ هزار تومان رسیده است که نسبت به هفته گذشته افزایش پنج هزار تومانی داشته است.

کاغذ گلاسه و مقوای پشت طوسی در داخل با کیفیت مرغوب تولید می‌شود

کاغذ گلاسه سبک و سنگین و مقوای پشت طوسی هم نسبت به هفته گذشته تغییر قیمت محسوسی نداشتند و در بازه قیمتی ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان هستند. در حوزه کاغذ گلاسه و مقوای پشت طوسی در سال‌جاری نوسان قیمت چشمگیری دیده نمی‌شود، چرا که کاغذ گلاسه و مقوای پشت طوسی در داخل با کیفیت مرغوب تولید می‌شود.

احتمال افزایش قیمت وجود دارد!

براساس نظر کارشناسان حوزه کاغذ با آرام شدن وضعیت جامعه و با شروع تولید سررسید برای سال نو در ماه‌های آینده احتمال افزایش قیمت براساس افزایش عرضه و تقاضا دیده می‌شود و در حال حاضر بازار دارای یک رکود است و می‌توان گفت که همین رکود باعث ثبات قیمت‌ها شده است. ملزومات چاپ و نشر اعم از کاغذ و مرکب طبق گفته سیدحسن میرباقری رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ، مقوا و فرآورده‌های سلولزی ایران، به خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس در حال حاضر هیچگونه کمبودی در بازار کاغذ و چاپ وجود ندارد.