امسال نمایشگاه فیزیکی کتاب نداریم/ ارز مصوب کاغذ مربوط به سال ۹۸ است

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد ضمن رد اخبار منتشر شده مبنی بر برپایی فیزیکی نمایشگاه کتاب، تصمیم گیری درباره این مهم را بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا دانست.
امسال نمایشگاه فیزیکی کتاب نداریم/ ارز مصوب کاغذ مربوط به سال ۹۸ است

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، علیرضا اسماعیلی مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در برنامه «تقاطع فرهنگ» رادیو گفت‌وگو درباره مسئله کاغذ و مشکلات ناشران، اظهار داشت: پس از پیگیری‌های مفصل وزارتخانه، هیئت دولت با واردات کاغذ توسط شرکت‌های واردکننده موافقت کرد و اطلاعیه آن روی پایگاه رسمی وزارت ارشاد قرار گرفت.

ارز کاغذ مربوط به سال ۹۸ است

وی با اعلام اینکه شرکت‌های معتبر باید بر اساس فراخوان اعلام شده برای امر واردات اقدام کنند تا مرحمی بر درد بزرگ کاغذ در کشور باشد، ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری وزارت صمت و بانک مرکزی، امیدواریم در دولت کنونی کاغذ را در اختیار ناشران قرار دهیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: این کاغذ با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود. سال ۹۹ ارز به کاغذ تخصیص داده نشد، لذا مبلغی که برای واردات در اختیار قرار می‌گیرد، ادامه تسهیلات در سال۹۸ قلمداد می‌شود.

وی افزود: کارگروه کاغذ در معاونت امور فرهنگی تشکیل شده است و کاغذی که دولت برای واردات آن اعلام موافقت کرده است، مختص نشر و مطبوعات است.

در شرایطی نیستیم که نمایشگاه کتاب به صورت فیزیکی برپا شود

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی ارشاد ادامه داد: در تلاش هستیم هرچه سریع تر راهی پیدا کنیم تا کاغذ به راحتی به دست ناشران برسد.

وی در رادیو گفت وگو همچنین در خصوص احتمال برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به صورت فیزیکی و حقیقی گفت: این خبر واقعیت ندارد و در شرایطی نیستیم که نمایشگاه به صورت فیزیکی برپا شود.در این باره، ستاد ملی مقابله با کرونا باید تصمیم گیری کند و از حیطه اختیار ما خارج است.

این مقام مسئول در وزارت ارشاد درباره برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب در روزهای پایانی دولت تدبیر و امید، اظهارنظر صریحی نکرد.