افتتاح سومین مدرسه ساخته شده از فروش کاغذ باطله در تالش

آستارا – ایرنا – سومین مدرسه ساخته شده از درآمد جمع‌آوری و فروش کاغذهای باطله و با مشارکت اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس گیلان در تالش، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا معاون اجرایی اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس گیلان روز شنبه در آئین افتتاح مدرسه فضیلت روستای دولبین تالش گفت: این مدرسه با همت و پویش پسندیده جمع آوری کاغذ باطله و فروش آنها ساخته شده و عوامل آن، خارج از وظایف سازمانی برای تکمیل مدرسه تلاش کرده اند.

کیوان بارفروشنده رودسری افزود: سه مدرسه دیگر از محل عواید حاصل از جمع آوری و فروش کاغذهای باطله در حال ساخت است و تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش تالش نیز در این آئین گفت: مدرسه فضیلت روستای دولبین با ۵۹۷ متر مربع مساحت و ۵۷ متر و ۷۰ سانتی متر مربع زیربنا با هزینه ای بالغ بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته شده است.

سید مرتضی مختاری ادامه داد: بخشی از هزینه ساخت مدرسه از طریق جمع آوری و فروش کاغذهای باطله به وسیله آموزش و پرورش تالش تأمین و مابقی توسط اداره کل نوسازی مدارس استان گیلان هزینه شده است.

وی افزود: در این مدرسه ابتدایی که ۲ کلاس درس و یک دفتر مدیریت دارد، ۲۱ دانش آموز دختر و پسر به تحصیل خواهند پرداخت و آموزش و پرورش تالش پیش از این، ۲ مدرسه در روستاهای میناچال و مظلم کم خطبه سرا، با طرح جمع آوری و فروش کاغذهای باطله ساخته است.

حجت الاسلام مجتبی نورزاد امام جمعه تالش نیز با قدردانی از خیران بانی پویش مدرسه سازی با کاغذ باطله، گفت: مدارس محل جریان علم و عقلانیت در جامعه است و مدرسه مجهز، دانش آموزان موفق خواهد داشت.

حجت الاسلام حسین خانی پور امام ‌جمعه اهل سنت تالش نیز با تبریک هفته وحدت مسلمانان و سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص)، گفت: خیرینی که در راه ساخت این مدرسه قدم برداشته اند بدون اجر نیستند و هدف از ساخت مدرسه ساخت انسان و ارتقاء رتبه انسانیت است.

وی  ادامه داد: یکی از هدف های ساخت مدارس در نظام جمهوری اسلامی، حفظ تمدن و انقلاب اسلامی است و در مدرسه ها بزرگ مردان اندیشمند تربیت می شوند.

تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد و حدود ۳۷ هزار دانش آموز در بیش از ۵۰۰ مدرسه این شهرستان به تحصیل علم مشغول هستند.