افتتاحیه کارگاه‌های آموزشی مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان برگزار می‌شود

زیست آنلاین: پروژه بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف انرژی و محیط زیست در ساختمان (EEEB) با همکاری پژوهشکده علوم و فناوری انرژی شریف کارگاه‌های آموزشی مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان در فرهنگسراها را برگزار می‌کند.


به گزارش زیست آنلاین، پروژه بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در بخش ساختمان، اصلاح قوانین و تحول بازار با هدف افزایش کارایی انرژی ساختمان‌های مسکونی و تجاری-اداری که خود منجر به کاهش آلاینده‌های زیست محیطی خواهد شد، با همکاری مشترک صندوق تسهیلات محیط زیست (GEF)، برنامه عمران سازمان ملل متحدد (UNDP) و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ابتدای سال 2016 میلادی شروع به کار کرده است.

نسیم شکاری مدیر پروژه پروژه بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف انرژی و محیط زیست در ساختمان درباره مهمترین اهداف پروژه توضیح داد: «این پروژه به دنبال بررسی و بازبینی اسناد سیاسی، قوانین و استانداردهای کارایی انرژی و محیط زیست، اجرای پروژه‌های پایلوت کارایی انرژی در ساختمان‌های نمونه، توسعه کسب‌و‌کار شرکت‌های خدمات انرژی، کاهش گازهای گلخانه‌ای در راستای تعهدات سال 2020 و تحول بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در بخش ساختمان همراه با آموزش تخصصی و آگاهی‌بخشی به تمام ذی نفعان است.»

بخش دیگر پروژه در راستای آموزش و افزایش آگاهی عموم و ساکنان ساختمان‌ها برای صرفه‌جویی و بهینه‌سازی انرژی فعالیت می‌کند. در این قسمت، پروژه با همکاری پژوهشکده علوم و فناوری انرژی دانشگاه شریف کارگاه‌هایی را برگزار می‌کند. دکتر محمد حسن سعیدی رییس پژوهشکده علوم و فناوری انرژی دانشگاه شریف در این خصوص توضیح داد: «کارگاه‌های آموزشی مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان با هدف آگاه‌ سازی و فرهنگ سازی ساکنان ساختمان‌ها در سطح فرهنگسراهای تهران برگزار خواهد شد. در این راستا، افتتاحیه این دوره با حضور معاونین شهرداری، مدیران فرهنگسراها، روسای انجمن‌های علمی انرژی و محیط زیست، اساتید و متخصصان این حوزه برگزار می‌شود.»

افتتاحیه کارگاه‌های آموزشی مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی روز دوشنبه سی دی ماه 1398 در سالن آمفی تئاتر پژوهشکده علوم و فناوری شریف برگزار می‌شود.