اعتراض اقلیمی متفاوت یک زن در استرالیا

زیست آنلاین: یک زن روز گذشته بقایای خانه خود را که در آتش سوزی از بین رفته بود، در بیرون پارلمان استرالیا قرار داد و قانونگذاران را به عدم افدام متناسب برای بحران آب و هوا متهم کرد.

به گزارش زیست آنلاین، “ملیندا پلسمان” در 9 نوامبر، بر اثر آتش سوزی خانه خود را در ولز جنوبی از دست داد. پلسمان بقایای خانه خود را به عنوان بخشی از اعتراضات صلح سبز به پارلمان واقع در پایتخت استرالیا برد.

استرالیا شاهد یکی از عظیم ترین آتش سوزی های خود است. دفتر هواشناسی استرالیا روز گذشته اعلام کرد که بهار 2019 خشک ترین بهار این کشور بوده است.

پلسمان به خبرنگاران گفت که پس از این اتفاق و نابودی خانه خود، اکنون در یک متل در نزدیکی شهر زندگی می کند. وی گفت: من می خواهم توجه مجلس و نخست وزیر را به خانه خود و آنچه اتفاق افتاده است جلب کنم.

پلسمان گفت: من می خواستم به اعضای پارلمان و نخست وزیر نشان بدهم که چه اتفاقی برای خانه ام افتاده است و می خواستم بگویم که این اتفاق نتیجه تغییر اقلیم است که واقعیت دارد و در حال حاضر در حال وقوع است.

وی با انتقاد از اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا برای عدم اقدام متناسب در برابر آتش سوزی گفت خواستار حضور یک رهبر واقعی برای تغییرات اقلیمی است. وی گفت ما به مجلس و نخست وزیر و اپوزیسیونی احتیاج داریم که به علم گوش فرا دهند، به تمام داده هایی که جمع آوری شده است نگاهی بیندازند و کاری انجام می دهند.

منبع : cnn