استفاده از تشک های کهنه برای پرورش سبزیجات

زیست آنلاین: محققان انگلیسی از فوم تشک‌های کهنه و دور افتاده به جای خاک استفاده کرده و از آنها برای پرورش سبزیجات در محیط‌های بیابانی استفاده می‌کنند.

به گزارش زیست آنلاین، گروهی از کارشناسان هیدروپونیک دانشگاه شفیلد در انگلیس با همکاری پناهندگان در اردن، با استفاده از فوم تشک‌های کهنه و دور افتاده، «باغ‌های بیابانی» ایجاد کرده اند. این محققان در اردوگاه پناهندگان «زعاری»، با کمک پناهندگان این اردوگاه، فلفل، گوجه فرنگی، بادمجان و نعناع پرورش داده‌اند.

در این باغ‌های بیابانی از فوم تشک ها برای نگاه داشتن ریشه های گیاه در حین رشد در یک محلول آبی غنی از مواد مغذی استفاده می شود. دانه ها در فوم قرار می گیرند و در آن رشد می کنند. محققان می گویند از این روش می توان برای ایجاد باغ‌های خود پایدار در سرتاسر جهان و کمک به میلیون‌ها نفر در پرورش گیاهان در مناطق لم‌یزرع استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، محققان یک «باغ بیابانی» در اردوگاه اردن ایجاد کرده اند اما می خواهند این پروژه را پایدارتر کرده و آنرا در سرتاسر جهان اجرا کنند. آنها امیدوارند که ۲۵۰ هزار پوند برای تهیه بذر، مواد مغذی و آموزش سه هزار پناهنده دیگر جمع آوری کنند. تاکنون تقریباً هزار نفر آموزش داده شده‌اند.