اجرای پویش کاغذ زباله نیست در جیرفت

«مطهره قریشی» گفت: پویش کاغذ زباله نیست به منظور خرید لوازم التحریر برای کودکان بی بضاعت با توجه به ارزش کاغذ های تحویلی به خیریه، اجرا می شود.

به گزارش راه آرمان، «مطهره قریشی» رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت ضمن گرامیداشت هفته بسیج، گفت: از آنجایی که تولید کاغذ مستقیما به قطع تعداد زیادی از درختان منجر می شود بنابراین میزان مصرف و دور ریز کاغذ توسط ما اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: با بازیافت کاغذ نه تنها از قطع درختان جلوگیری می شود بلکه کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در مصرف آب را به همراه دارد.

قریشی با اشاره بر لزوم ترویج اقدام خیرخواهانه و انسان دوستانه مردمی در شرایط اقتصادی شیوع کرونا، بیان کرد: در شرایط فعلی بسیاری از اقشار آسیب پذیر دچار خسارت شدند بنابراین با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) لازم است با کمک مردمی با عنوان نذر فرهنگی در این کار نیک، مشارکت عمومی صورت گیرد.

رییس حفاظت محیط زیست جیرفت در ادامه به اهداف برگزاری پویش کاغذ ذباله نیست اشاره و اظهار کرد: پویش کاغذ زباله نیست با هدف خرید لوازم التحریر برای کودکان بی بضاعت با توجه به ارزش کاغذ های تحویلی به خیریه، اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد:  این پویش به همت اداره حفاظت محیط زیست و با مشارکت بسیج ادارات و کارکنان، کارگران و کارخانجات ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت، مرکز نیکو کاری همای رحمت، انجمن حمایت از طبیعت و حیات وحش بحرآسمان، معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه جیرفت با هدف توسعه فرهنگ انفاق و احسان و کاهش مصرف زباله و ارتقا فرهنگ زیست محیطی برای اولین بار در این شهرستان برگزار می‌شود.

قریشی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند کمک‌های خود را به دست نیازمندان رسانده و با نشر این پویش‌ به یاری نیازمندان بشتابند.