آیین‌نامه رتبه‌بندی قطعا اصلاح خواهد شد/ یارانه کاغذ تخصیص داده نشود قیمت کتاب‌های درسی بالا می‌رود

به گزارش خبرنگار ایلنا، «رضامراد صحرایی» سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه جلسه «تبیین فرایند پرداخت مشوق‌های نهضت سوادآموزی» در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان توضیح داد: فرایند بررسی اعتراض رتبه‌بندی معلمان آغاز شده است و امکان بارگذاری مدرک جدید در سامانه نیز وجود دارد.

او تصریح کرد: این روند به صورت ۱۰ استان، ۱۰ استان پیش می رود و تا پنجم اردیبهشت اطلاعات دریافت خواهد شد. بعد از اینکه تمام اطلاعات همکاران بارگذاری شد، ارزیابان به ارزیابی می‌پردازند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بازنگری آیین نامه که قول ما به معلمان بوده است را شروع کرده‌ایم، بیان کرد: با پایش رتبه‌ها و مشخص شدن نتایج اعتراضات، اصلاحات انجام خواهد شد.

صحرایی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش حدود نیمی از کارمندان دولت را تحت پوشش دارد، اضافه کرد: این وزارتخانه سامانه‌های متعددی دارد که باید یکپارچه شود این سیاست قطعی ماست. تمامی سامانه‌ها در وزارت آموزش و پرورش به تدریج یکپارچه خواهند شد البته ممکن است یکپارچه‌سازی سامانه‌ها کمی زمان‌بر باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اولویت این دستگاه دولتی در موضوع رتبه‌بندی را دو مسئله عنوان کرد و گفت: یک مسئله معلمانی است که فاقد رتبه هستند و دیگری معلمانی است که اعتراض دارند. زمان دقیقی نمی‌توان برای رسیدگی به اعتراض افراد فاقد رتبه در نظر گرفت زیرا ارزیاب‌ها باید نظر بدهند. به نظر می رسد عجولانه عمل کردیم که رتبه‌بندی با این مشکل مواجه شد بنابراین آئین نامه آن هم قطعاً اصلاح خواهد شد.

صحرایی با بیان اینکه ثبت سفارش کتاب درسی به زودی آغاز خواهد شد، گفت: مسأله‌ای درباره قیمت داریم و اگر یارانه کاغذ را به همان صورتی که مدنظر ماست تخصیص ندهند، امکان دارد قیمت کتاب بالا برود که رئیس جمهور دستور داد قیمت کتاب درسی نباید غیرمتعارف بالا برود و در حال رایزنی هستیم تا قیمت کتاب منطقی شود.

او در ادامه درمورد پرداخت مشوق برای سوادآموزان نیز گفت: این مشوق‌ها مصوبه سال ۹۳ هیات وزیران بود که ۲۰ درصد از سرانه سوادآموزی هر فرد را به عنوان مشوق به خودش پرداخت کنند. این مصوبه در واقع اجرا نشده و اواخر سال گذشته توانستیم ۲۰ میلیارد تومان برای این مشوق‌ها بودجه بگیریم و امروز این مشوق‌ها به حساب مشمولان واریز شده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار ریال مشوق برای کسانی در نظر گرفته شده است که در سال ۱۴۰۰ با سواد شدند.