آلمان 330 میلیون دلار برای تحقیقات هیدروژن سبز صرف خواهد کرد

زیست آنلاین: وزرات آموزش و تحقیقات آلمان متعهد شده است علاوه بر بودجه تخصیص یافته 180 میلیون یورویی، تا سال 2023 دست کم 300 میلیون یورو بودجه دیگر به تحقیقات بر روی هیدروژن سبز تزریق کند.

به گزارش زیست آنلاین، این سرمایه گذاری بخشی از حرکت آلمان به سمت منابع انرژی پایدار و غیر هسته ای است و پس از تصویب کابینه دولت در قالب ” بسته اقلیمی” تامین خواهد شد.

“آنا کارلیزک” وزیر علوم و تحقیقات آلمان گفت : ما شدت تحقیقات خود در مورد هیدروژن سبز، یعنی هیدروژنی که از خورشید و باد تولید می شود را افزایش خواهیم داد. هیدروژن سبز، انرژی ای برای آینده و پایه اساسی لازم برای رسیدن به اهداف آب و هوایی ما است.

در ماه جولای، وزیر امور اقتصادی و انرژی آلمان، “پیتر آلتمایر” اعلام کرد که 300 میلیون یورو برای حمایت از تحقیقات بر روی هیدروژن سبز در نظر گرفته شده است و وعده داد که آلمان در فن آوری های هیدروژن به رتبه نخست جهان تبدیل خواهد شد.

وی گفت: تا پایان سال، دولت در مورد استراتژی هیدروژن سبز تصمیم خواهد گرفت و ما شرایطی را به وجود خواهیم آورد که مشاغل و بنگاه های اقتصادی را قادر خواهد ساخت تا پتانسیل های صنعتی خود را توسعه دهند.

مدیر بخش انرژی ” تجارت و سرمایه گذاری آلمان” (GTAI) می گوید فناوری های هیدروژن پتانسیل عظیمی را برای حفاظت از آب و هوا و مشاغل فراهم می کند. این ابتکار نشان می دهد که آلمان تا چه اندازه برای حمایت از این فناوری جدی است.

GTAI، یک آژانس آلمانی برای ارتقآء تجارت و سرمایه گذاری در آلمان است. این ارگان به شرکت های خارجی که به دنبال گسترش فعالیتهای تجاری خود در آلمان هستند مشاوره می دهد و همچنین اطلاعات مورد نیاز شرکت های آلمانی که تمایل دارند وارد بازارهای خارجی بشوند را نیز فراهم کرده و در اختیار آن ها قرار می دهد.

منبع : renewableenergyworld