آتش سوزی انبار کارتن در جاده مخصوص کرج

ملکی درباره یک مورد آتش سوزی انبار بزرگ در جاده مخصوص کرج توضیحاتی داد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ساعت ۱۵:۳۴ دقیقه 10 دی ماه  یک مورد آتش سوزی در یک انبار بزرگ در جاده مخصوص کرج مسیر غرب به شرق کیلومتر ۱۰ به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.
وی ادامه داد: محل آتش سوزی یک انبار بزرگ نگه داری کارتن و کاغذ بود. سه ایستگاه آتش نشانی به همراه چند تانکر آب و نردبان هیدرولیکی به محل اعزام شدند. محل آتش سوزی یک سوله به وسعت حدود یک هزار متر مسقف در محوطه‌ی یک کارخانه بود که ظاهرا بخشی از آن برای تولید و بخش بیشتر آن برای انبار و نگه داری ورق‌های کارتن بود.
ملکی تصریح کرد: بخش زیادی از این سوله شعله ور بود و کارتن‌هایی که در حجم زیاد چیده شده بودند شعله ور شده بودند و آتش در حال گسترش و سرایت به بخش‌های دیگر بود.
سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: در قسمت حیاط و قسمت فضای باز این انبار بزرگ هم مقدار زیادی کارتن‌های ضایعاتی روی به صورت نامنظم دپو شده بود و آتش در آستانه سرایت به آن‌ها بود و اگر اتش به آن‌ها می‌رسید وضعیت را خیلی سخت‌تر می‌کرد که آتش نشانان بین این دو قسمت حائل شدند و اجازه سرایت آتش به این قسمت را ندادند.
وی بیان کرد: نیرو‌ها با عملیات خوبی که از چند طرف آغاز کردند خیلی سریع موفق شدند که آتش را به کنترل خود در بیاورند. یکی از عوامل انبار که فردی ۳۵ ساله بود دچار کمی سوختگی از ناحیه دست شده بود که با حضور عوامل اورژانس این فرد تحویل این عزیزان شد. از گسترش و سرایت بیشتر آتش به بخش‌های دیگر و انبار‌ها و کارخانه‌های همجوار جلوگیری شد و درحال حاضر نیرو‌ها در حال ایمن سازی و لکه گیری محوطه هستند.