آب و هوا به جوایز نیاز ندارد

زیست آنلاین: گرتا تونبرگ، نوجوان سوئدی و فعال محیط زیست با رد جوایز زیست محیطی گفت: جنبش زیست محیطی به جوایز نیاز ندارد بلکه به مردمی متحد و قوی نیاز دارد تا به علم خوب گوش فرا دهند.

به گزارش زیست آنلاین، این نوجوان سوئدی که پای میلیون ها نفر را به جنبش جمعه ها برای آینده باز کرده است، در مراسمی که در استکهلم برگزار شد توسط شورای نوردیک مورد تقدیر قرار گرفت.

وی به خاطر تلاش های زیست محیطی خود برنده جایزه سالانه محیط زیست در سوئد شد. اما پس از اعلام این خبر، نماینده وی به حضار گفت که او این جایزه ۵۲ هزار دلاری را قبول نمی کند.

تونبرگ در پستی در اینستاگرام نوشت که جنبش آب و هوا دیگر نیازی به جوایز ندارد. چیزی که ما به آن احتیاج داریم این است که سیاستمداران و مردم ما به توصیه های علمی گوش فرا دهند.

وی ضمن تشکر از شورای نوردیک برای این افتخار بزرگ، از کشور های این منتطقه به دلیل عملکردشان در زمینه مسایل اقلیمی انتقاد کرد.

تونبرگ گفت: حرف زیاد گفته می شود، کلمات زیبا زیاد به کار گرفته می شود اما وقتی صحبت از انتشار گازهای گلخانه ای واقعی و ردپاهای اکولوژیکی مان می شود داستان تغییر می کند.

تونبرگ در آگوست ۲۰۱۸ و در زمانی که تنها ۱۶ سال سن داشت، جمعه ها بیرون پارلمان سوئد با پلاکاردی که بر روی آن نوشته شده بود اعتراضات دانش آموزی برای اقلیم، می نشست و همین باعث شد امروز وی رهبر یکی از بزرگترین جنبش های زیست محیطی جهان شود.

منبع : theguardian