۷ کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک در کشور احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از افتتاح پروژه آهک هیدراته اهر تا پایان آذرماه خبر داد، گفت: ۷ کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک در کشور احداث می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر ، اردشیر سعدمحمدی در بازدید از روند احداث کارخانه و معدن آهک هیدراته شهرستان اهر بر لزوم تسریع در روند احداث پروژه آهک هیدراته تاکید و اظهار داشت: مدیریت و تولید در کارخانه و معدن آهک هیدراته شهرستان اهر باید اقتصادی و سودده باشد.
وی با بیان این‌که کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر 84 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: حتماً نیاز نیست که از ابتدای تولید آهک هیدراته در کوره با حداکثر ظرفیت بر تولید فشار بیاوریم؛ البته مهم اتمام پروژه و استارت تولید هم‌زمان با بهره‌برداری از پروژه آهک هیدراته است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بر ضرورت فعالیت سه شیفته عوامل احداث کارخانه آهک هیدراته تاکید کرد و گفت: هر درخواستی مبنی بر اعتبار و تجهیزات و امکانات که می‌تواند در روند احداث پروژه آهک هیدراته تاثیرگذار باشد را تامین می‌کنیم.
سعدمحمدی با اشاره به این ‌که هر گونه تعلل و تاخیر در روند احداث کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر را نمی‌پذیرم، ابراز داشت: هیچ‌گونه مشکلی در تامین اعتبار پروژه آهک هیدراته شهرستان اهر نداریم.
وی تصریح کرد: استفاده از نیروهای شایسته در کارخانه و معدن آهک هیدراته شهرستان اهر برایمان حائز اهمیت است، ما برای مجموعه‌ای کار می‌کنیم که باید به درستی این مجموعه هدایت شود؛ این در حالی است که استفاده از نیروهای شایسته، توانمند و کاربلد از نیروهای بومی شهرستان اهر در اولویت است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با تاکید بر این ‌که حداکثر یک ‌ماه برای بهره‌برداری از کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر فرصت داریم، گفت: معدن آهک هیدراته اهر نیز به لحاظ پیشرفت‌هایی که داشته در نهایت تا 20 روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که هم‌زمان با کارخانه افتتاح می‌شود.
سعدمحمدی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بازدیدی که از معدن آهک هیدراته داشتیم، هیچ‌ گونه مشکلی وجود ندارد و این معدن به شکل و شمایل خود رسیده است؛ اما در رابطه با فاز دوم خط تولید آهک هیدراته شهرستان اهر باید در زمان افتتاح فاز نخست این پروژه از نظر محوطه‌سازی و زمین آماده کلنگ‌زنی باشد.
وی از احداث 7 کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک در کشور خبر داد و گفت: اگر قرار بر سرمایه‌گذاری در صنایع جنبی آهک هیدراته در شهرستان اهر باشد بایستی طرح توجیهی و اقتصادی داشته باشد و پس از بررسی طرح‌های ارائه شده اعلام می‌کنیم که طرح‌ها قابل سرمایه‌گذاری هستند یا خیر؛ البته تولید آهک در کشور و حتی آذربایجان شرقی بیش از نیاز کشور تولید می‌شود.