گونه واسطه منتقل کننده ویروس کرونا به انسان ممکن است هرگز شناسایی نشود

زیست آنلاین: شواهد نشان می دهد که یک حیوان، به عنوان میزبان میانی، ویروس کرونا را از خفاش های وحشی به انسان منتقل کرده است. اما شناسایی آن ممکن است هیچگاه اتفاق نیفتد.

به گزارش زیست آنلاین، در حالی که سازمان بهداشت جهانی می گوید که این تحقیقات به “منشا طبیعی” ویروس اشاره دارد، برخی از دانشمندان می گویند که هرگز نمی توان متوجه شد که اولین نفر چگونه به این ویروس مبتلا شده است. هنوز مشخص نیست که آیا این حیوان میزبان در بازار حیوانات وحشی ووهان در چین فروخته شده است یا خیر. اما تجارت حیوانات وحشی به عنوان منبع بالقوه این ویروس شناخته می شود.

محققان می گویند که این تجارت منبعی برای انتقال بیماری گونه ها به یکدیگر است، که دلیل شیوع بیماری های قبلی و این بیماری همه گیر است.

کارشناسان بیماری های عفونی بر این باورند مانند بسیاری از بیماری های نوظهور انسان، این ویروس نیز در ابتدا به طور غیرمستقیم جهش کرده است.

پروفسور آندریو کانینگهام می گوید: ما انتظار داشتیم این که این اتفاق بیافتد. این بیماری ها در سالهای اخیر به دلیل مداخله انسان ها در زیستگاه های حیات وحش و افزایش تماس و استفاده از حیوانات وحشی توسط افراد بوجود می آید.

منبع: bbc