کشف قاچاق چوب‌آلات جنگلی در شهرستان کردکوی/ مصدومیت یک قرقبان بر اثر حمله قاچاقچی

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، سید ابوالقاسم هاشمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران حفاظتی در حین گشت‌زنی شبانه در سطح جنگل‌های شهرستان کردکوی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه یک قاچاقچی را که در حین بارگیری و حمل الوار در یکی از عرصه‌های جنگلی کردکوی بود، شناسایی و الوارهای قاچاق را از وی ضبط کردند، اما متخلف با گستاخی با خودروی نیسان به سمت ماموران حفاظتی حمله‌ور شد و از محل متواری گردید و باعث صدمه دیدن پای یکی از قرقبانان شد‌.

وی افزود: شماره پلاک خودرو فوق شناسایی و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شده است. الوارهای کشف‌شده نیز به واحد سرجنگلبانی انتقال داده شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کردکوی تاکید کرد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان عزم جدی در برخورد با سوداگران و متخلفان فرآورده‌های جنگلی را دارند و در همین راستا، حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان به ویژه جنگل‌ها، تشدید شده است و به صورت ۲۴ ساعته ادامه دارد.

وی در پایان متذکر شد: از شهروندان عزیز انتظار می‌رود در صورت مشاهده مواردی از این دست مراتب را با شماره تماس‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ با یگان امداد جنگل و مرتع در میان بگذارند.