کشاورزی 100٪ ارگانیک باعث افزایش تولید گازهای گلخانه ای می شود

زیست آنلاین: یک مطالعه جدید حاکی از آن است که تولید 100٪ مواد غذایی ارگانیک در انگلیس و ولز، به طور کلی باعث افزایش انتشار گازهای گلخانه ای خواهد شد.

به گزارش زیست آنلاین، محققان می گویند که با وجود کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای در کشاورزی ارگانیک نسبت به کشاورزی معمولی، تولید مواد غذایی در این نوع کشاورزی نیز کاهش می یابد. در نتیجه واردات بیشتری نیاز خواهد بود که می تواند تا پنج برابر بیشتر زمین در خارج از این کشورها برای تولید مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل میزان انتشار کلی گازهای گلخانه ای در مقایسه با روش معمول می تواند 21٪ افزایش یابد.

تخمین زده می شود که کشاورزی به دلیل استفاده از کودهای مصنوعی، انتشار متان از حیوانات و تغییر در شرایط خاک، حدود 9٪ از کل انتشار گازهای گلخانه ای انگلیس را بر عهده دارد.

این مطالعه جدید با هدف ارزیابی اینکه اگر تمام تولید مواد غذایی در انگلیس و ولز به ارگانیک تبدیل شود، چه تأثیراتی بر گازهای گلخانه ای خواهد گذاشت انجام شده است.

محققان می گویند که چنین اقدامی باعث کاهش حدود 20٪ انتشار گازهای گلخانه ای برای محصولات زراعی و حدود 4٪ برای دام ها می شود. با این حال، این مطالعه پیش بینی می کند در مقایسه با کشاورزی معمولی، تولید مواد غذایی حدود 40 درصد کاهش پیدا خواهد کرد. دلیل این کاهش به دلیل بازده کمتر محصول و کاهش زمین های مناسب در دسترس برای تولید است.

بنابراین محصولات زراعی مانند گندم و جو کاهش چشمگیری پیدا خواهند کرد و نیاز به وارادات افزایش پیدا خواهد کرد.

یکی از محققین می گوید: ما تخمین می زنیم در صورتی که کشاورزی ارگانیک بدون تغییر در رژیم غذایی فراگیر شود، ما به حدود 6 میلیون هکتار زمین بیشتر نیاز خواهیم داشت. بخش اعظم این واردات از اروپا خواهد بود که تأثیر زیادی بر محیط زیست دارد و حمل غیرضروری مواد از فاصله های دور و انتشار گازهای گلخانه ای را به سیستم غذایی ما اضافه می کند.

منبع : bbc