کدام روش چاپ کارتن برای شما مناسب است؟

فرایندهای چاپ
فناوری های بسیار متنوعی وجود دارد که برای چاپ جعبه ، کارتن ، مجله ، کتاب ، روزنامه ، لوازم التحریر ، پوستر و سایر محصولات چاپی استفاده می شود.

فرآیندهای اصلی چاپ صنعتی عبارتند از:
لیتوگرافی افست

تبلیغات
فلکسوگرافی

چاپ سیلک

چاپ دیجیتال: جوهر افشان و زیروگرافی

گراور

اینکه چرا یک کار خاص با استفاده از یکی از این مراحل ذکر شده بهتر چاپ می شود ، می توانید در مورد انتخاب فرآیند چاپ در این صفحه بخوانید و اینکه کدام روش چاپ کارتن برای شما مناسب تر است اطلاعات کسب کنید.

چاپ افست کارتن
در لیتوگرافی افست ، یک صفحه چاپ که اغلب از آلومینیوم ساخته می شود ، حاوی تصویری از محتوای مورد نیاز برای چاپ است. وقتی صفحه پلاک خورده است ، فقط این قسمت تصویر جوهر را در خود نگه می دارد. آن تصویر مرکب شده متعاقباً از صفحه به پتو لاستیکی و سپس به سطح چاپ منتقل می شود. از این فرآیند می توان برای چاپ بر روی کاغذ ، مقوا ، پلاستیک یا سایر مواد استفاده کرد ، اما این مواد باید دارای یک سطح صاف باشند.

به طور معمول مشکی ابتدا چاپ می شود و به دنبال آن فیروزه ای ، سرخابی و زرد چاپ می شود. دسته ورق های چاپ شده در قسمت جلوی دستگاه ، در زیر کنسول مطبوعاتی و مانیتور قابل مشاهده است که اپراتور از آن برای کنترل استفاده می کند.

چاپ افست بر روی کارتن از رایج ترین روش های چاپی در ایران است به خصوص برای تیراژ بالا ، این روش کمی قیمت بالایی دارد اما کیفیت نسبت به قیمت کاملا از لحاظ اقتصادی توجیح پذیر است برای مشاهده نمونه های افست بر روی چاپ کارتن کلیک کنید.

کدام روش چاپ کارتن برای شما مناسب است؟

همچنین امروزه افست پرکاربردترین روش چاپ برای طیف گسترده ای از محصولات مانند کتاب ، روزنامه ، لوازم التحریر ، صفحه راه راه ، پوستر و غیره است.

چاپ فلکسو بر روی کارتن
در فلکسوگرافی ، محتوایی که باید چاپ شود بر روی نقش برجسته یک صفحه چاپ است که از لاستیک ساخته شده است. این صفحه مرکب شده و سپس آن تصویر مرکب به سطح چاپ منتقل می شود. از این فرآیند می توان برای چاپ روی کاغذ و همچنین پلاستیک ، فلزات ، سلفون و سایر مواد استفاده کرد. از فلکسو عمدتا برای بسته بندی و برچسب و به میزان کمتری نیز برای روزنامه استفاده می شود.

از flexo برای چاپ تبلیغات ، جعبه و کارتن ، نشریات و سایر محصولات استفاده میشود.

چاپ فلکسو نسبت به افست تقریبا ارزان تر است اما فقط در تیراژهای بالا و بر خلاف افست نیازی به مسطح بودن سطح ندارد ، کیفیت در این نوع چاپ در کارتن نسبت به افست کم تر است.

چاپ دیجیتال بر روی کارتن
چاپ دیجیتال را می توان به روش های مختلف انجام داد. دو فناوری بر این صنعت حاکم است:

جوهر افشان – در چاپگر جوهر افشان ، تصویری که باید چاپ شود توسط قطرات کوچکی از جوهر ایجاد می شود که از نازل های یک یا چند هد چاپی خارج می شوند. دستگاه های جوهر افشان می توانند روی طیف وسیعی از لایه های زیرین مانند کاغذ ، پلاستیک ، بوم یا حتی درها و کاشی های کف چاپ کنند. از چاپ جوهر افشان برای پوسترها و تابلوها بسیار استفاده می شود. همچنین برای نشریات کوتاه یا کتاب کوچک نیز مقرون به صرفه است.

این روش چاپ در ایران معمولا برای نمونه سازی استفاده میشود و در تیراژهای پایین.

زیروگرافی Xerography
Xerography در پرینترهای زیروگرافی ، مانند چاپگرهای لیزری ، تصویری که باید چاپ شود با اعمال انتخاب شارژ بر روی یک استوانه فلزی به نام درام تشکیل می شود. از بار الکتریکی برای جذب ذرات تونر استفاده می شود. این ذرات به رسانه ای که روی آن چاپ می شود منتقل می شوند. برای اطمینان از ثابت شدن صحیح تونر ، بستر از طریق ذوب کننده ای عبور می کند که تونر را در محیط ذوب می کند. چاپگرهای لیزری نه تنها در ادارات بلکه برای چاپ کوچک کتابها ، بروشورها و انواع دیگر اسناد نیز مورد استفاده قرار می گیرند. این چاپگرها همچنین برای چاپ معاملات (قبض ، اسناد بانکی و غیره) و پست مستقیم استفاده می شوند.
در سال 2009 هر دو روش به طور مشترک حدود 15٪ از کل حجم چاپ را تشکیل می دادند.

چاپ سیلک اسکرین روی کارتن
همانطور که از نام آن پیداست ، این روش چاپ متکی به صفحه ای است که یک پارچه بافته شده است. مناطق خاصی از این مش با ماده غیر قابل نفوذ پوشانده شده است. در فضاهای باز باقیمانده می توان جوهر را از طریق مش بر روی یک لایه تحت فشار قرار داد. مزیت چاپ سیلک این است که لازم نیست سطح گیرنده صاف باشد و جوهر می تواند به طیف گسترده ای از مواد مانند کاغذ ، منسوجات ، شیشه ، سرامیک ، چوب و فلز بچسبد.

کدام روش چاپ کارتن برای شما مناسب است؟

این روش چاپ مناسب برای تیراژ پایین است زیرا این روش کمی کند است ، اما در عوض ، کمتر جنسی را میتوانید پیدا کنید که از چاپ سیلک نتوان بر روی آن استفاده کرد ، برای استفاده از این روش در تیراژ بالا با کارشناسان چاپ مدرن طرح در تماس باشید.

چاپ گراور
این روش که با نام rotogravure نیز شناخته می شود ، تکنیکی است که در آن یک تصویر در یک استوانه چاپ حک می شود. آن استوانه مرکب شده و این جوهر متعاقباً به کاغذ منتقل می شود. از چاپ گراور برای کارهای بسیار با حجم بالا مانند روزنامه ها ، مجلات و بسته بندی استفاده می شود.