کاهش 50 درصدی زیان دهی کارخانه چوکا

مدیر عامل شرکت چوب و کاغذ ایران با تاکید بر برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های انجام شده و همچنین حمایت‌های شستا از کاهش 50درصدی زیان‌های انباشته این شرکت خبر داد و رشد و توسعه چوکا را منوط به حمایت‌های دولتی و تخصیص چوب دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، ایرج زمانی‌فرد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان با مقایسه کمک 17 میلیارد تومانی سازمان شستا طی یک سال گذشته به نسبت کمک 59 میلیارد تومانی در سال قبل از آن، بر کاهش ۵۰درصدی زیان دهی این شرکت درطی یک سال گذشته تاکید کرد.

وی میزان میانگین زیان‌دهی چوکا در سال را 61 میلیارد تومان عنوان کرد که با برنامه‌ریزی‌ها و اقدمات انجام شده طی سال‌های گذشته به 32 میلیارد تومان کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ ایران (چوکا) رسیدن چوکا به سوددهی را منوط به طی شدن پروسه و برنامه‌های خروج از زیان دانسته و اظهار امیدواری کرد تا پایان سال1400 شاهد سوددهی این شرکت باشیم.

وی با تاکید بر اینکه رونق تولید در چوکا در شرایطی است که شاهد کاهش 21 درصدی کمک‌های سهامداران به این شرکت هستیم و بخش زیادی از کمک ها نیز صرف پرداخت بدهی ها شده است، گفت:با این وجود امروزحقوق کارگران شرکت بروز شده و تعدادی از نیروهای شرکت که به‌صورت روز مزد مشغول به کار بودند پس از سال‌ها تبدیل وضعیت شده‌اند.

مدیرعامل چوکا اتوماسیون ماشین _ کاغذ برای کاهش مصرف مواد اولیه، نصب و راه‌اندازی کمپرس‌های هوای فشرده برای بهتر شدن کیفیت کاغذهای تولیدی و همچنین تعویض و نصب تیکنرتمیز کننده خمیر، حفاظت الکترونیک، نصب و راه‌اندازی سیستم بسته‌بندی محصولات و همچنین تولید محصولات جدید و غیره را از برنامه‌های آتی این شرکت برشمرد .

زمانی‌فرد با اشاره به طرح اقتصاد خانواده‌های روستایی و بازسازی خط تولید جدیدی در شرکت صنایع چوب اسالم بیان کرد: شرکت چوکا در قالب این طرح اقدام به خرید سرشاخه‌های کمتر از چهار سانتی‌متر که پیش از این توسط اهالی دور ریخته می‌شد نموده و از آنها جهت تولید بهره برده و موجب درامدزایی برای روستاییان نیز می‌شود.

مدیر عامل چوکا با بیان اینکه ما در طول سال گذشته با مشکلات بسیار و خاصی از جمله شیوع ویروس کرونا و در پی آن رکود بازار تجارت و قطعی طولانی مدت برق مواجه بودیم، افزود: در برهه‌ای از زمان به جهت جلوگیری از انتقال ویروس کرونا حدود 300 نفر از نیروهای شرکت در مرخصی به سرمی‌بردند که این امر خسارت‌هایی به بخش تولید شرکت وارد نمود.

وی سازمان شستا و سازمان بازنشستگی را دو سهامدارعمده این شرکت عنوان و همچون سال گذشته بر عدم حمایت های سازمان بازنشستگی تاکید کرده و گفت: اینجا ظرفیت و بستر برای رونق و سوددهی چوکا فراهم شده و از مسؤولین درخواست می‌کنیم تخصیص چوب به چوکا را انجام دهند تا مانع از زیان‌دهی و نابودی چوکا شود.

زمانی‌فرد با بیان اینکه هم اکنون 800 نفر در چوکا مشغول به کارند، افزود: این شرکت ظرفیت ایجاد اشتغال برای 2000 نفر را دارد از رسانه‌ها خواست تا مشکلات و محدودیت‌های چوکا را به مسؤولین برسانند و در جهت حل آنها در کنار شرکت باشند.

به گزارش فارس ،پس از پایان این نشست خبری خبرنگاران از بخش تولید این کارخانه بازدید کردند.