کاهش جنگل زدایی در برزیل با درخت طلایی سبز

کاهش جنگل زدایی در برزیل با درخت طلایی سبز

زیست آنلاین: با کاشت درختان اینگا در پروژه ای تازه در برزیل، کشاورزان امید تازه ای برای ادامه کشاورزی در زمین های خود پیدا کرده اند.

به گزارش زیست آنلاین، درختانی که به حاصلخیزی خاک کمک می کنند می توانند جنگل زدایی در “قوس نابودی” در برزیل را کند یا متوقف کنند.
درختان اینگا که به درختان بستنی معروف هستند، نیتروژن را در خاک تثبیت کرده و باعث افزایش سطح حاصلخیزی آن می شوند.
دانشمندان امیدوارند که این طرح صاحبان زمین را متقاعد کند تا زمین های خود را به صنایع کشاورزی نفروشند و در آمازون به کشاورزی ادامه بدهند.
“توبی پنینگتون”، استاد تنوع گیاهان استوایی در دانشگاه اکستر انگلستان می گوید این یک نوع “درخت معجزه” یا یک درخت فوق العاده است زیرا برخی از گونه های آن می توانند کارهای شگفت انگیز انجام دهند. این درختان می توانند در خاکهای بسیار ضعیف، حتی در مناطقی که باران قطع شده و خاک آن به شدت تخریب شده است، خیلی سریع رشد کنند.
این درختان که بیش از 300 گونه هستند، در خانواده حبوبات قرار می گیرند و این بدان معنی است که آنها می توانند نیتروژن هوا را در خاک تثبیت کنند. اما حتی در بین حبوبات نیز دارای نرخ رشد بسیار زیادی هستند. علاوه بر این، این گونه ها دارای میوه هایی هستند که خوراکی بوده و اغلب در بازارهای محلی در سراسر آمریکای لاتین وجود دارند. حتی برگ های آن هم منبع خوبی برای علوفه برای گاوها است.
از آنجایی که این درخت زمانی رایج بود و در حوضه آمازون یافت شد، توسط پروژه هایی که سعی در جلوگیری از جنگل زدایی بی امان در منطقه داشتند، درخت معجزه تلقی می شد.
پروفسور پننینگتون گفت: در این گیاه خواصی مانند تثبیت نیتروژن و ریزش برگ زیاد وجود دارد که باعث تولید کود گیاهی می شود. این بدین معنی است که می توان محصولات دیگر را در زیر آنها، با کمترین کود و علف کش ها پرورش داد.

منبع:bbc