چه بر سر زمستان آمده است

زیست آنلاین: اگر شرایط کنونی در ایالات متحده تا پایان فوریه ادامه داشته باشد، این زمستان به عنوان گرمترین زمستان این کشور در تاریخ ثبت خواهد شد.

به گزارش زیست آنلاین، در ژاپن، بارش برف کم، پیست های اسکی را به تعطیلی زود هنگام رسانده است. در فنلاند، جنگل هایی که در این زمان از سال معمولاً بدون برگ و خشک هستند، پس از یک ژانویه فوق العاده گرم، سرسبز به نظر می رسند و در یكی از ایالت های میشیگان، كارگران شهرداری كه معمولاً زمستان ها مشغول برف روبی بودند، به هرس درختان مشغول هستند.

کاهش بارش برف مقامات روسی را مجبور کرده است برای جشن های سال نو برف مصنوعی تولید کنند و حتی یکی از مسئولین این کشور آمریکا را متهم کرد که علیه روسیه از سلاح اقلیمی استفاده کرده است. طبق اعلام اداره ملی اقیانوس ها و علوم جوی (NOAA)، اگر شرایط کنونی در ایالات متحده تا پایان فوریه ادامه یابد، می تواند گرمترین زمستان کشور در تاریخ رقم بخورد.

گرچه ممکن است گمان شود که این موضوع یکی از نشانه های گرم شدن کره زمین است، اما شرایط گرمتر از حد معمول مستقیماً ناشی از الگوی آب و هوایی قطب شمال است که هوای سرد را در منطقه قطبی به دام می اندازد. دانشمندان از نزدیک این سیستم را تحت نظر دارند تا بفهمند آیا این زمستان امسال اتفاقی رخ داده است یا پیش نمایشی است برای آنچه می تواند در کل نیمکره شمالی فراگیر شود.

یکی از دانشمندان اداره ملی اقیانوس ها و علوم جوی گفت این فصل زمستان در آستانه زدن رکورد 2015-16 است که رکورد گرمترین زمستان را به نام خود ثبت خواهد کرد. در آن زمان متوسط دما در سراسر ایالات متحده از ماه دسامبر تا فوریه 2.6 درجه سانتیگراد بود.

منبع : nbcnews