چند نکته زیست محیطی برای مدیریت پسماند

تنها در شهر تهران سالانه بیش از ۳۱۰ کیلوگرم پسماند شهری تولید می‌شود. این پسماندها علاوه بر آلوده کردن آب و خاک زندگی حیات‌ وحش و به طور کلی کرده زمین را تهدید می‌کنند. با رعایت نکاتی ساده می‌توان حجم تولید پسماندها از جمله پسماندهای پلاستیکی و کاغذی را کاهش داد.

به گزارش زیست آنلاین، کمپین «پس از این» که شهرداری تهران آن را راه‌اندازی کرده در تلاش است تا با اصلاح فرهنگ مصرف علاوه بر مدیریت پسماندهای خانگی میزان تولید پسماند را نیز کاهش دهد. در ادامه به پنج نکته برای مدیریت پسماندهای پلاستیکی و کاغذی اشاره شده است. لازم به ذکر است که این نکات از پیج اینستاگرامی این کمپین برداشت شده است.

*خیلی از ما برای نگهداری مواد غذایی در یخچال و فریزر از کیسه‌های پلاستیکی استفاده می‌کنیم. از جمله مهمترین قدم‌ها برای کاهش مصرف پلاستیک چیدن مواد غذایی در یخچال و فریزر با استفاده از ظروف دردار و شیشه‌ای است.

*برای حمل خوراکی‌های روزمره مانند میوه و لقمه نان پنیر و… می‌توان از لقمه پیچ‌های پارچه‌ای یا ظروف دردار استفاده کرد.

*همواره به خاطر داشته باشیم که کاغذ زباله نیست و برای تهیه آن درختی نابود شده است. پس از این تلاش کنیم که مصرف کاغذ را کاهش دهیم.

*به جای کاغذ کادوهای کاغذی می‌توانیم از پارچه برای بسته بندی هدایا استفاده کنیم.

*نی‌های پلاستیکی از جمله پسماندهای پلاستیکی خطرناک هستند و تنها در کشور آمریکا روزانه ۵۰۰ میلیون نی دور انداخته می‌شود. به جای استفاده از نی‌های پلاستیکی می‌توان از لیوان‌های شیشه‌ای استفاده کرد.

منبع: ایسنا