وزارت ارشاد باید کاغذ را به اصناف بسپارد/ مشکل تامین کاغذ تبلیغات انتخاباتی نداریم

نایب رییس اتحادیه صنف کاغذ و مقوا مهم‌ترین علت گرانی کاغذ در چند سال اخیر را افزایش قیمت دلار می‌داند.

احمد شریفان نایب رییس اتحادیه کاغذ و مقوای استان تهران در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا درباره علت‌های گرانی کاغذ در سال جاری گفت: گرانی قیمت کاغذ در کشور ما فقط به سال ۱۴۰۰ مربوط نیست بلکه خانه از پایبست ویران است. یکی از دلایل گرانی‌ها بحث روانی در کشور ما حاکم است که ترس از کمبود مواد مورد نیاز را ایجاد می‌کند. زیاده‌خواهی تجار و اینکه به حق خود قانع نیستند هم یکی از دلایل این امر است که از هر نوسان و چالشی در بازار سواستفاده می‌کنند و نظارتی هم بر آن‌ها حاکم نیست.

وی با اعلام اینکه مشکل کمبود کاغذ نداریم بلکه مشکل گرانی کاغذ داریم، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت کاغذ مربوط به افزایش قیمت دلار است و اینکه به دلیل تحریم‌های اقتصادی، ما نتوانستیم واردات کاغذ داشته باشیم. کارخانه‌های داخلی هم‌ نتوانستند پاسخگوی کاغذ مورد نیاز کشور باشند و این مساله موجب شد از لحاظ قیمت به حاشیه برویم و تقریبا شاهد افزایش قیمت ۲_۳ برابری کاغذ در بازار بودیم.

نایب رییس اتحادیه کاغذ و مقوا با بیان این پرسش که چرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید متولی کاغذ در کشور ما باشد؟ اظهار کرد: این یک ایراد بزرگ است و کاغذ باید زیرنظر اصناف و افراد مربوطه باشد و دولت باید پای خود را از این حوزه بیرون بکشد زیرا بیشتر باعث ایجاد مشکلات و چالش‌ها و افزایش رانت‌خواری‌ها شده است.