همکاری خلاقانه برای بکارگیری مجدد بسته بندی ها

در دنیای امروز اهمیت بازیافت بسته بندی ها جایگاه بسیار مهمی در تولید یافته است در همین راستا تسکو یک فروشگاه بزرگ رنجیره ایی در انگلستان راه جدیدی را برای خرید مشتریان با استفاده از بسته بندی های قابل استفاده مجدد و با دوام راه اندازی کرده است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، این طرح با همکاری Loop پلت فرم بسته بندی جهانی ،گسترش نوع و تعداد محصولاتی را که می توان با بسته بندی های قابل استفاده مجدد خریداری کرد ، شامل غذا ، نوشیدنی ، محصولات خانگی و لوازم آرایشی ، گسترش می دهد.

با آزمایش 10 فروشگاه بزرگ تسکو در شرق انگلستان ، مشتریان می توانند محصولاتی را در بسته بندی های چندبار مصرف خریداری کنند که پس از اتمام به فروشگاه بازگردانده شوند تا بتوان آنها را تمیز ، پر و دوباره استفاده کرد.
محدوده جدید قابل استفاده مجدد از 88 محصول شامل مارک های معروف از جمله Persil ، Fever-Tree ، Carex ، Tetley Tea و BrewDog خواهد بود.

تسکو 35 محصول ضروری برند خود مانند ماکارونی ، برنج ، روغن و شکر را در این مجموعه قرار داده است و گفته است که محصولات بیشتری در طول سال به مجموعه اضافه خواهد شد.
مشتریان وسایل Loop را در فروشگاه قرار می دهند و محصولات مورد نظر خود را به عنوان بخشی از فروشگاه به سبد خرید خود اضافه می کنند.محدوده Loop به صورت آماده از قبل در ظرف مناسب برای آن محصول آماده می شود.

قیمت محتویات هر مورد با نسخه اصلی قابل مقایسه است. یک سپرده کاملاً قابل استرداد از 20 پوند برای هر محصول قابل استفاده مجدد در هنگام پرداخت پرداخت می شود و وقتی مشتری بسته بندی را به نقطه جمع آوری در فروشگاه باز می گرداند ، از طریق یک برنامه بازپرداخت می شود.

کن مورفی مدیرعامل گروه تسکو ، گفت: آوردن Loop به فروشگاه های ما نقطه عطفی در این سفر است. با 88 محصول روزمره در دسترس ، ما طیف گسترده ای از گزینه ها را در اختیار مشتریان قرار می دهیم و تا آنجا که می توانیم از این طریق برای اطلاع از برنامه های بسته بندی آینده خود یاد خواهیم گرفت.

تام ساکی ، بنیانگذار و مدیرعامل Loop و TerraCycle ، می گوید: واکنش مصرف کنندگان به Loop در اولین فروشگاه های Tesco در تحلیل پیشنهاد Loop محوری خواهد بود و در نهایت امیدواریم که استفاده مجدد را در فروشگاه های بیشتر و تعداد خطوط تولید موجود افزایش دهیم. تسکو به دلیل تعهد به پایداری ، مبارزه با ضایعات پلاستیکی و در مقیاس عملیاتی خود به عنوان بزرگترین خرده فروش مواد غذایی انگلستان ، شریک ایده آلی برای عرضه Loop به خرده فروشی در انگلستان است.