نیک نژاد: حمایت‌های دولت سیزدهم آموزش و پرورش را پای قرار داد چوب و کاغذ آورد/قدردانی از حمایت دولت

مدیر عامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران، گفت: حمایت‌های دولت سیزدهم آموزش و پرورش را پای قرار داد چوب و کاغذ آورده است.

امید نیک‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار فارس در ساری با اعلام اینکه فعالیت بنده در کارخانه چوب و کاغذ استان مازندران همزمان با روی کار آمدن دولت سیزدهم بوده است،اظهار کرد: دولت سیزدهم با شعار ما می‌توانیم بنا دارد کارهای بزرگ را در کشور با همت و توان داخلی انجام دهد.

وی گفت: در روزهای ابتدایی فعالیت اینجانب در مجموعه چوب و کاغذ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ماموریت از طرف دولت سیزدهم برای اینکه این وزارتخانه از ظرفیت این واحد تولیدی برای تامین نیازمندی‌های خویش اقدام کند در این مجموعه حضور پیدا کرده است.

مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران ادامه داد: پس از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و انعقاد قرارداد برنامه ریزی برای دستیابی به ظرفیت اسمی این کارخانه در دستور کار قرار گرفته و همین حضور باعث دلگرمی مجموعه ما شده است.

وی اضافه کرد: دولت در شرایطی از مجموعه چوب و کاغذ مازندران حمایت کرده که در دولت گذشته مقاومت‌های زیادی برای جلوگیری و رشد توسعه این مجموعه انجام شده و حتی برخی‌ها به دنبال مطرح کردن عدم صرفه خرید کاغذ داخلی در شرایط اقتصادی حال حاضر کشور بودند.

نیک نژاد خاطر نشان کرد: با حمایت‌ها و پیگیری‌های دولت و سهامدار عمده این کارخانه که زمینه تغییر و تحول در این مجموعه را انجام داده به سمت و سوی ثبت و سفارش کاغذ و چاپ و تحریر رفتیم.

وی با اعلام اینکه تا پایان سال جاری هشت هزار تن وعده تولید را عملیاتی می‌کنیم، گفت: تاکنون موفق به سه هزار پانصد تن شده‌ایم.

مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران ادامه داد: با پشتوانه شعار ما می‌توانیم این دولت خط تولید این مجموعه راه اندازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: انتظار از دولت امری طبیعی است به این دلیل که این دولت مشکل ما را تا اینجای کار حل کرده و از این به بعد هم این انتظار وجود دارد، حساسیت در این دولت به مرحله رسیده که معاون اول رئیس جمهور کارگروهی برای تولید کاغذ تشکیل داده است.

نیک نژاد با اعلام اینکه در دولت قبل همه کارها رها شده بود، افزود: اقدامات دولت سیزدهم در حمایت از کارخانه چوب و کاغذ کم سابقه بوده است، این دولت در مدت کوتاهی که سکان را به دست گرفته برای همه امور برنامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: پیگیری دولت باعث شده که ما به سمتی برویم که مطالبات داشته باشیم،اینکه ما انتظارات خودمان را در رسانه‌ها مطرح کنیم امری طبیعی است و باید از دولت انتظار داشته باشیم و اطمینان داریم که دولت انتظارات ما را برآورده می‌کند.

مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران خاطر نشان کرد: در حالت عادی امکان تولید کاغذ و چاپ و تحریر وجود نداشت و اگر حمایت دولت نبود آموزش و پرورش پای کار نمی‌آمد، مسئولان سابق این شرکت در دولت قبل 6 ماه منتظر عقد قرار داد بودند اما در پس از سفر وزیر ارشاد اسلامی در مدت 20 روز قرار داد خرید پنج هزار تن کاغذ مورد نیاز کتاب درسی با وزارت آموزش و پرورش منعقد شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه تسهیل در دولت قبل در این مجموعه تولیدی، بیان کرد: هیچکدام از مصوبات کارگروه تسهیل دولت قبل در این مجموعه عملیاتی نشده است.

نیک نژاد با اعلام اینکه در مدت 30 روز ما با سه معاون وزیر در ارتباط با طرح‌های توسعه‌ای این کارخانه دیدار داشتیم، گفت: بنده فکر نمی‌کنم در طول هشت سال دولت قبلی این مجموعه به نیروهای وزارتخانه برای توسعه کار دسترسی داشته‌اند.