نصب پنل خورشیدی در مزارع بادی اسکاتلند

 زیست آنلاین: اسکاتلند پاور در حال برنامه ریزی برای نصب پنل های خورشیدی و باتری در کنار توربین های بادی، برای تولید بیشتر انرژی تجدیدپذیر است.

به گزارش زیست آنلاین، یکی از شرکت های فعال در انرژی بادی در اسکاتلند برای ساخت اولین پروژه های انرژی خورشیدی خود در کنار توربین های بادی موجود در کورنوال، لنکشیر و کلدمهام درخواست مجوز داده است.
این شرکت امیدوار است پنل های خورشیدی را در صورت مناسب بودن شرایط زمین محل پروژه در اکثر قریب به اتفاق مزارع بادی در سرتاسر اسکاتلند و ایرلند نصب کند.

“کیت اندرسون”، مدیر اجرایی اسکاتلند پاور گفت: “اگر بخواهیم به اهداف 2050 برسیم، هر مگاوات برق تجدیدپذیر مهم است. این به معنی حداکثر استفاده از هر پروژه انرژی پاک است که ما در نظر می گیریم.”

بخش انرژی تجدیدپذیر این شرکت حدود100 سایت در اسکاتلند و ایرلند را که از توربین های کوچک استفاده می کنند برای نصب پنل های خورشیدی و باتری برای ذخیره انرژی در نظر گرفته است. در برخی موارد، اضافه کردن پنل های 10 مگاواتی و باتری هایی با ظرفیت ذخیره 10 مگاوات، می توانند ظرفیت تولید برق سایت های کوچک بادی را دو برابر کند.

اندرسون گفت: در انگلیس و ایرلند، ترکیب انرژی پاک از تجدیدپذیرها باید ترکیبی از فناوریهای انرژی پاک باشد. هزینه های ساخت نیروگاه های بادی، خورشیدی و باتری در سال های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و به خوبی مکمل هم هستند. آنها در ساعات مختلف روز و در زمانهای مختلف سال بهترین عملکرد را دارند.

براساس اعلام کمیته تغییرات اقلیمی، اسکاتلند پاور در حال توسعه بیش از 1000 مگاوات ظرفیت بادی جدید است. با این حال انگلیس برای دستیابی به اهداف آب و هوایی خود در سال 2050، باید در سه دهه آینده، سالانه حداقل همین مقدار به ظرفیت تجدیدپذیر خود اضافه کند.

منبع: guardian